استقرار مبلغان در دو مرز شلمچه و چزابه
کد خبر: 3610326
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

استقرار مبلغان در دو مرز شلمچه و چزابه

گروه جامعه: کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان خوزستان در جریان پیاده‌روی عظیم اربعین امسال نیز نسبت به استقرار مبلغان در دو مرز شلمچه و چزابه اقدام می‌کند.

مهدی میناوی، دبیر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره برنامه‌هایی که به مناسبت اربعین در دست انجام دارند عنوان کرد: اعزام مبلغان، تشکیل نمازخانه‌ها در دو مرز شلمچه و چزابه و تشکیل جلسات کمیته فرهنگی آموزشی از جمله این اقدامات است.

کارشناس آموزش در بعثه مقام معظم رهبری استان خوزستان درباره نهادهایی که در این جلسات حضور یافته و کمک‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: با کمیته اعزام مبلغان و کمیته مشارکت مردمی در ارتباط هستیم. همچنین سازمان‌هایی چون اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان حج و زیارت،‌ ستاد بازسازی عتبات عالیات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در این جلسات حضور دارند.

وی با اشاره به همفکری نمایندگان این سازمان‌ها در جریان پیاده‌روی عظیم اربعین،‌ افزود: همفکری با مسئولان و چاپ بروشور و زیارت اربعین در کنار تجهیز نمازخانه‌ها از جمله اقداماتی است که با همکاری دیگر سازمان‌ها صورت می‌گیرد.

میناوی از موضوع اعزام مبلغان به کوشش سازمان اوقاف در اربعین سال گذشته یاد و عنوان کرد: استقرار و ساماندهی این افراد برعهده کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خوزستان بود. بر این اساس نسبت به تقسیم‌بندی این افراد برای قرارگیری و استقرار در نقاط خاص اقدام شد که در این راستا، عده‌ای در مرز شلمچه و چزابه و عده‌ای دیگر در عراق و پس از مرز ایران و عراق مستقر شدند.

وی از استقرار عده‌ای از مبلغان در شهرهای نجف و کربلا یاد و عنوان کرد: هر مبلغ متعهد می‌شود که طی مدت پنج روز به انجام فعالیت تبلیغاتی بپردازد. برپایی مراسم دعا، روضه‌خوانی، اقامه نماز جماعت، فعالیت تبلیغاتی و سخنرانی از جمله این اقدامات است. بعد از طی مدت تعهد نیز در طول مسیر پیاده‌روی به وظایف تبلیغی خود می‌پردازد.

captcha