گلریزان؛ اقدامی در راستای سیره اهل بیت‌(ع)
کد خبر: 3611584
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
/جشن گلریزان در ابهر برگزار شد/

گلریزان؛ اقدامی در راستای سیره اهل بیت‌(ع)

گروه اجتماعی: در راستای اجرای تعالیم والای دین اسلام و سیره اهل بیت‌(ع) جشن گلریزان در ابهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از زنجان، شامگاه دیروز، دوشنبه 29 خردادماه و در شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان در ابهر برگزار شد.

این جشن با مشارکت خیران و برای آزادی محکومان مالی برگزار شد که با مشارکت اهالی نوع‌دوست این شهرستان بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال جمع‌آوری شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، اظهار کرد: بر اساس دستور دین اگر فردی در اطراف خود فرد نیازمندی را می‌شناسد نباید زکات فطره را به دیگری بدهد و باید نیاز اطرافیان خود را رفع کند.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه شایسته نیست در شهر ابهر با وجود خیران بسیار، کسی به دلیل نداشتن 30 میلیون ریال در زندان باشد، تصریح کرد: کسانی که در مراسم‌‎ این چنینی شرکت می‌کنند و گره از کار خلق خدا باز می‌کنند، عمل آن‌ها مطابق با فرمایشات ائمه اطهار بوده و نشان از اخلاص عمل این افراد دارد.

همچنین در این مراسم، محمدتقی فتحی، رئیس دادگستری شهرستان ابهر اظهار کرد: 85 نفر از زندانیان در زندان ابهر محکومان مالی هستند که برخی از آنان محکومیت کمتر از 50 میلیون ریال دارند.

فتحی تصریح کرد: در جشن گلریزان سال گذشته مردم در مجموع 771 میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند که حدود 71 میلیون تومان آن بصورت وجه نقد و بقیه به صورت زمین بوده است که با کمک 6 برابری ستاد دیه استان به مبلغ 5 میلیارد و 498 میلیون ریال توانستیم 48 نفر از محکومان مالی غیرعمد را آزاد کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان ابهر تصریح کرد: امسال نیز کمک ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جذب خواهد شد که مبلغ آن متناسب با کمک‌های مردمی افزایش خواهد داشت.

captcha