ترویج مفاهیم قرآنی جزو اولویت‌های نظام آموزش باشد/ ضرورت هم‌افزایی نهاد‌ها در نهادینه کردن مبانی قرآن
کد خبر: 3611846
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
اولادقباد:

ترویج مفاهیم قرآنی جزو اولویت‌های نظام آموزش باشد/ ضرورت هم‌افزایی نهاد‌ها در نهادینه کردن مبانی قرآن

گروه جامعه: عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پرداختن به مبانی قرآنی باید جزو ضروریات و اولویت‌های نظام آموزش ما باشد، اظهار کرد: این اتفاق در کشور باید با هم‌افزایی نهاد‌ها و مراکز مرد‌م‌نهاد برای خانواده‌ها و فرزندانشان نهادینه شود.

ترویج مفاهیم قرآنی جزو اولویت‌های نظام آموزش باشد/ ضرورت هم‌افزایی نهاد‌ها در نهادینه کردن مبانی قرآن
فریده اولادقباد، عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به اهمیت پرداختن به مبانی قرآنی در کاهش آسیب‌های جامعه و تأمین سلامت روحی و روانی گروه‌های جوان و نوجوان، اظهار کرد: اگر ما فرزندانمان را در همان کودکی با قرآن مأنوس کنیم و روخوانی و روان‌خوانی قرآن یعنی بحث شکلی و بحث محتوایی قرآن را به دانش‌آموزانمان خوب آموزش دهیم قطعاً در سیره عملی و اخلاقی و رفتاری کودکان تأثیرگذار خواهد بود.

نائب رئیس فراکسیون شاهد مجلس با بیان اینکه کودکان باید در تمام مراحل زندگی خود این آموزش‌ها را فرابگیرند و از آن‌ها در زندگی استفاده کنند، افزود: پرداختن به مبانی قرآن باید جزو ضروریات و اولویت‌های نظام آموزش ما باشد و اگر این اتفاق در کشور نهادینه شود، قطعاً تمامی جامعه به‌ خصوص خانواده‌ها و کودکانشان از آن بهره‌مند خواهند شد.

اولادقباد با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی نهاد‌های مختلف در ترویج آموزش مبانی قرآنی، گفت: در شرایط فعلی نیازمند هستیم، بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با همکاری و همراهی هم این فعالیت را عملیاتی کنند و برای اجرایی شدن این آموزش قرآن به‌ صورت نهادینه از زمان کودکی این کار را شروع کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: این فعالیت‌ها تا حدودی شروع‌شده ولی فکر می‌کنم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

وی بیان کرد: متأسفانه هنوز بسیاری از جوانان و نوجوانان کشور در خواندن قرآن اشکال‌ دارند و برای بحث محتوایی قرآن، نمی‌توانند به‌ صورت مطلوب از آن بهره‌‌برداری داشته باشند، که اگر این فرآیند ادامه‌دار و گسترده شود، قطعاً می‌تواند در پیشگیری از رفتارهای پر‌خطر هم تأثیرگذار باشد.

عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرداختن به مبانی قرآنی و استفاده آن در زندگی، تقویت مبانی دینی، تقویت معنویت انسان، تحکیم روابط خانوادگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش رفتارهای پرخطر را در پیش دارد.

captcha