بازسازی واقعه غدیرخم در خرم‌دره
کد خبر: 3629764
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
حسینی خبر داد:

بازسازی واقعه غدیرخم در خرم‌دره

گروه اجتماعی: امام‌جمعه خرم‌دره از بازسازی واقعه غدیرخم در این شهر خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خرم‌دره ظهر امروز یکشنبه ۲۲ مرداد‌ماه در جلسه شهرستانی بازسازی واقعه غدیر با تاکید بر ضرورت پرداختن بیشتر به واقعه غدیر، عنوان کرد: راجع به غدیرخم هر اندازه کار شود، کم کاری چندین صد ساله را جبران نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های فراوانی توسط دشمنان در زمینه شبهه‌افکنی در واقعه غدیر و زیر سوال بردن حضرت علی (ع) می‌شود، اظهار کرد: علی‌رغم مستندات فراوانی که در کتب معتبر اهل شیعه و سنت در زمینه حقانیت حضرت علی (ع) وجود دارد بسیاری هنوز در صدد زیر سوال بردن این مساله هستند.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه تبیین و گرامیداشت واقعه عاشورا در میان نسل‌های مختلف موجب ماندگاری آن شد، تاکید کرد: اگر به واقعه غدیر نیز مانند واقعه عاشورا پرداخته می‌شد قطعا این واقعه اینگونه مظلوم واقع نمی‌شد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه اهل سنت هیچ مشکلی با شیعه ندارد و در اسلام شیعه و سنی برادر هستند، اظهار کرد: سنیانی که شیعه‌ستیز هستند دست پرورده انگلیس هستند.

وی با بیان اینکه شیعه معاند سنی نیست، تصریح کرد: این همه هیاهوی اسلام‌هراسی، جنگ و سر بریدن از شیعه به این دلیل است که دشمنان از اثبات حقانیت شیعه در هراس هستند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه اسلام دین مودت و رحمت است، خاطرنشان کرد: اسلام دینی است که وقتی خلخال از پای دختر یهودی باز می‌کنند حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «هر کس از این درد بمیرد باز هم کم است».

وی یادآور شد: ترویج‌دهندگان اختلاف شیعه و سنی و ایجاد اسلام‌هراسی در سطح جهان دست‌پرورده آمریکا و اروپا هستند.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به بازسازی واقعه غدیر در شهرستان خرم‌دره، تصریح کرد: بازسازی این واقعه یک کار ارزشی است که در تبیین این واقعه نقش به‌سزابی دارد لذا باید همکاری همگانی در شهرستان برای اجرای هر چه بهتر این مراسم باشکوه وجود داشته باشد.
captcha