47 میلیارد ریال زکات در زنجان جمع‌آوری شد
کد خبر: 3634073
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
جباری:

47 میلیارد ریال زکات در زنجان جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره زکات استان زنجان از جمع‌آوری 47 میلیارد ریالی زکات در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد جباری رئیس اداره زکات استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون 47 میلیارد ریال زکات در سطح استان زنجان جمع‌آوری شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 91 درصدی داشته است.

حجت‌الاسلام جباری با اشاره به اینکه زکات واجبی الهی است که یکی از پیامدهای مثبت آن کاهش فاصله طبقاتی در سطح جامعه است، تصریح کرد: می‌توان گفت زکات حق‌الله است و هر فرد به سهم خود باید برای تحقق حداکثری این فریضه دینی تلاش کند.

رئیس اداره زکات استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 1557 عامل به زکات در سطح استان زنجان فعالیت دارند، تاکید کرد: با توجه به اینکه در سطح استان، شهرستان و شهرها شورای زکات فعالیت دارد برای تحقق حداکثری زکات در حال پیگیری تشکیل شورای زکات روستایی با حضور معتمدین در هر روستا هستیم.

حجت‌الاسلام جباری با اشاره به اینکه زکات واجب با توجه به اقلیم استان زنجان در حوزه دو محصول گندم و کشمش است، گفت: در زمینه زکات مستحبی نیز کشاورزان و باغداران می‌توانند در رابطه با محصولات زراعی خود همکاری لازم را با دبیرخانه شورای زکات داشته باشند.

captcha