قرعه‌های ناهمگون نتایج مسابقات قرآن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد
کد خبر: 3635919
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
قاسم‌آبادی:

قرعه‌های ناهمگون نتایج مسابقات قرآن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

گروه مسابقات: یکی از شرکت‌کنندگان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن با اشاره به اینکه امسال دومین سالی است که قرعه‌ها از قبل تعیین می‌شود، افزود: قرعه‌ها به شدت ناهمگون است و این نمی‌تواند عدالت را اجرا کند.

علی قاسم‌آبادی، قاری ممتاز کشور و از شرکت‌کنندگان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد قرعه‌هایی که قبل از آغاز مسابقات برای تلاوت در مراحل مقدماتی اعلام شده است،‌ گفت: بعد از مطالعاتی که بر روی این قرعه‌ها انجام دادم متوجه شدم تعدادی از این قرعه‌ها بسیار سخت و تعدادی دیگر نیز بسیار آسان است.

وی با تأکید بر اینکه آسان و سخت بودن تعدادی از قرعه‌ها می‌تواند بر روی نتایج شرکت‌کنندگان تأثیر بسیار زیادی بگذارد، افزود: من قرعه‌های سنگین و سبک را احصاء کرده‌ام و واقعاً برخی از قرعه‌ها بسیار دشوار است و اگر شخصی آن قرعه‌ها را تلاوت کند و شخص دیگر قرعه‌هایی که سبک است، تلاوت کند،‌ هیچ عدالتی رعایت نشده است.

قاسم‌آبادی در پاسخ به این سوال که شما اعتقاد دارید قرعه‌های همگون‌تری می‌توانست انتخاب شود، گفت:‌ واقعیت مطلب این است که قرآن برای مسابقه نیامده است و اینگونه نیست که همه جای قرآن شبیه هم است،‌ اما با این وجود با اندکی تحلیل و زحمت بیشتر و تحقیق امکان پیدا کردن قرعه‌های همگون‌تر وجود داشت. 

نماینده استان تهران در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن خاطرنشان کرد: یکی از قرعه‌ها هست که در چهار آیه آن سه وقف و ابتدا وجود دارد، از طرف دیگری یکی از قرعه‌ها هیچ وقف و ابتدایی ندارد و همه تکه تکه هستند. این نوع چینش درست نیست و قطعاً فردی که چنین قرعه‌ای را دریافت کند از حیث وقف و ابتدا نمره منفی خواهد گرفت.

این قاری ممتاز کشورمان در تکمیل صحبت‌‌های خود با اشاره به اینکه سال قبل نیز قرعه‌های مسابقات را قبل از آغاز رقابت‌ها اعلام کردند، گفت: سال قبل نیز شاهد ناهمگونی قرعه‌ها بودیم که پس از اعتراضاتی که صورت گرفت تعدادی از قرعه‌های ناهمگون‌تر حذف شد. من دوره چهاردهم است که در مسابقات حضور می‌یابم که هر سال این مشکل وجود داشته است. سال قبل تعداد قرعه‌های ناهمگون کم بود اما امسال تعداد بسیار بیشتر شده است.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به بحث انجام گرفتن قرعه‌کشی قبل از آغاز مسابقات و حضور شرکت‌کنندگان براساس قرعه و روز تلاوت در صحن مسابقات، اذعان کرد: به اعتقاد من اعتماد کافی به وجود آمده است و حتی اگر قرعه‌کشی بدون حضور خود شرکت‌کنندگان برگزار شود نیز اعتراضی وجود نخواهد داشت. بنابر این باید قرعه‌کشی صورت بگیرد و همان ابتدا قبل از شروع مسابقات اعلام کنند که کدام شرکت‌کننده چندمین نفر تلاوت خواهد کرد تا حضور در شهر میزبان مسابقات کمتر شود.

قاسم‌آبادی بیان کرد: بلیط برای همه شرکت‌کنندگان برای روز دوشنبه و زمان شروع رقابت‌ها تهیه شده است که مشخص نیست همان روز اول تلاوت خواهم داشت یا دو روز بعد، یعنی اگر روز چهارشنبه قرار بود تلاوت داشته باشم، زمان حضور شرکت‌کننده‌ها می‌توانست به این ترتیب بسیار کاهش پیدا کند. ضمن اینکه زمان برگشت تمام شرکت‌کنننده‌های استان تهران نیز بعد از مراسم اختتامیه گرفته شده است. به طور حتم همه شرکت‌کنندگان به فینال مسابقات راه پیدا نمی‌کنند. این موارد از بی‌مدیریتی است که با تدبیر در مورد آن هزینه‌های کمتری را برای برگزارکنندگان مسابقات به دنبال داشت. جالب‌تر اینکه، بلیط‌هایی تهیه شده که امکان لغو آنها وجود ندارد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۸:۴۶
0
1
احسنت جناب قاسم آبادی عزییز...بسیار متین و مستدل اما.. کو گوش شنوا??!!
captcha