تشکیل کمیته حمل و نقل ستاد اربعین/ زائران به‌صورت کاروانی شرکت کنند
کد خبر: 3637599
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

تشکیل کمیته حمل و نقل ستاد اربعین/ زائران به‌صورت کاروانی شرکت کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به تشکیل کمیته حمل و نقل ستاد اربعین با مسئولیت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان، گفت: تعاونی‌هایی که به هنگام تردد در طول مسیر جابجایی مسافران به هنگام اقامه نماز توقف نکنند، پلمپ خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر شنبه، 11 شهریورماه برگزار شد، گفت: تعاونی‌هایی که به هنگام تردد در طول مسیر جابجایی مسافران به هنگام اقامه نماز توقف نکنند، پلمپ خواهند شد.
وی ادامه داد: دین ما مسلمانان اسلام است و نماز ستون دین ماست و ما نسبت به اقامه نماز برای مسافران اهمیت زیادی قائل هستیم و رانندگان باید به فریضه نماز مسافران توجه کنند.
زندی‌فر عنوان کرد: کمیته حمل و نقل ستاد اربعین با مسئولیت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است  که در این راستا تمهیدات ویژه اندیشیده شده است.
وی افزود: برنامه‌ریزی و توقع ما از مردم این است که به‌صورت کاروانی در مراسم اربعین شرکت کنند تا ظرفیت اتوبوس‌های ما برای انتقال زائران به مرزها تکمیل باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، نقدهای اصحاب رسانه استان را دلسوزانه و مفید دانست و تصریح کرد: این نقدها  در راستای رفع نواقص مدیریتی لرستان سازنده و کارآمد است.
وی با اشاره به این‌که ناوگان اتوبوسرانی لرستان یکی‌از بهترین ناوگان‌های اتوبوسرانی در سطح کشور است، گفت: میانگین عمر ناوگان کشور 1/6 درصد کاهش داشته که در استان با 4/5 درصد افزایش مواجه بوده است و این آمار نشان از بالا بودن کیفیت ناوگان اتوبوس رانی در لرستان دارد.
زندی‌فر در خصوص آخرین اقدامات جاده‌ی ازنا ـ شازند تاکید کرد: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای مرمت و بهسازی این جاده در نظر گرفته شده است این در حالی‌است که طی ۱۰ سال گذشته مبلغی برای نگهداری روستاها جاده‌های روستایی و فرعی در نظر گرفته نشده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان با بیان این‌که  42 نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی لرستان شناسایی شده است،  افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن جاده‌های فرعی شهرستان الیگودرز دو مجوز راهدارخانه در این شهرستان اخذ شده است.
وی با اشاره به این‌که در پنج ماهه اول سال‌جاری تعداد سفر انجام شده، 9درصد کاهش داشته و تعداد مسافر نیز با 20 درصد کاهش مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: سرمایه راه‌های استان 15هزار میلیارد ارزش مالی دارد این در حالی‌است که متوسط عمر راه‌های استان بالای بیست سال است.
captcha