نقض برجام به ضرر‌ آمریکا خواهد بود/ ایران اهرم لازم برای فشار به آمریکا را دارد
کد خبر: 3651814
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

نقض برجام به ضرر‌ آمریکا خواهد بود/ ایران اهرم لازم برای فشار به آمریکا را دارد

گروه سیاست و اقتصاد: عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نقض برجام در وهله نخست به ضرر آمریکا خواهد بود و قطعا تبعات ناشی از آن به آمریکا باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از فارس، محمد اسماعیلی با اشاره به اظهارات ترامپ در زمینه توافق برجام اظهار کرد: برخی از مکانیزم‌هایی که در برجام پیش‌بینی شده است که در زمان عملکرد نیز باید طبق چارچوب آن عمل شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکلیف آمریکا و اقدامی که می‌خواست انجام دهد از همان ابتدا برای بخشی از جامعه روشن و مشخص بود، تصریح کرد: با این وجود، توافق برجام با اصرار دولت شکل گرفت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز آمریکایی‌ها در تلاش برای نقض برجام هستند، اضافه کرد: آنچه مسلم است نقض برجام در وهله نخست به ضرر آمریکا خواهد بود و قطعا تبعات ناشی از آن به آمریکا باز می‌گردد.

وی درباره واکنش مسئولان دولت در صورت نقض برجام گفت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید برخورد لازم را انجام دهند، چرا که ایران نیز اهرم لازم را برای فشار به طرف مقابل دارد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توافق برجام برای آن بود که تحریم‌ها را بردارد، اما این اتفاق رخ نداد و آمریکایی‌ها آن را نقض کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه در زمینه لغو تحریم‌ها از نظر عملیاتی ما نتیجه درستی نگرفته‌ایم، گفت: البته شاید اخیرا اتفاقاتی رخ داده است، ولی در مجموع اتفاقی در بهبود شرایط مردم مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان انعقاد قرارداد توافق هسته‌ای باید دقت بیشتری رخ می‌داد که این اتفاق نیفتاد، گفت: در واقع برخی از ساده لوحی‌ها موجب شد که قرارداد منعقد شده و تحریم‌ها لغو نشود و در نهایت امروز به اینجا برسیم که ترامپ در صدد لغو آن باشد.
captcha