وقف قرآنی، فرهنگی که نیاز به احیاء دارد
کد خبر: 3654017
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸

وقف قرآنی، فرهنگی که نیاز به احیاء دارد

گروه جامعه: در استان سیستان و بلوچستان بیش از 4500 مسجد و موقوفه وجود دارد که فقط 1درصد این موقوفات با نیات مرتبط با قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)‌، در استان سیستان وبلوچستان بیش از 4500 مسجد و موقوفه وجود دارد که فقط 1درصد این موقوفات با نیات مرتبط با قرآن است و برای اجرای برنامه‌های قرآنی در این اماکن مذهبی به شدت به موقوفات با نیات قرآنی و قرآن نیاز است.

در همین راستا از ابتدای سال جاری با راه‌اندازی اداره امور قرآنی در اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان و با شناسایی اهداف، نیازها و تدوین برنامه قرآنی سعی بر آن شده است تا ضمن احیاء موقوفات قرآنی با مشارکت خیرین، موقوفات جدیدی نیز با نیات قرآنی در استان توسط واقفین خیراندیش ایجاد شود.

در همین راستا زمینی به مساحت 600 متر مربع در خیابان دانشگاه زابل توسط خانم افسری برای امور قرآنی این استان در ایام محرم وقف شد. این موقوفه بالغ بر 5میلیارد ارزش ریالی دارد و هم‌اکنون این موقوفه در سامانه اطلاعاتی موقوفات استان سیستان و‌بلوچستان به ثبت رسیده است و قرار است با شناسایی خیرین و سرمایه گذار‌قرآنی به محلی برای برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی و آموزش و تربیت حافظین سیستانی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت: این موقوفه به همراه 7 موقوفه دیگر در ایام محرم  توسط واقفین صورت گرفته است.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان 49 موقوفه قرآنی وجود دارد که بخشی از این موقوفات در اختیار موسسات و فعالین قرآنی مانند جامعة القرآن کریم قرار دارد و بصورت فعال در حال اجرای نیت می‌باشند . لیکن تعدادی از این موقوفات نیز به صورت زمین با کاربری‌های مختلف است که برای اجرای نیت واقف نیازمند سرمایه‌گذاری و مشارکت خیرین در این زمینه هستیم.
captcha