آیات قرآن به زبان ساده در کتاب جدید مفسر مراکشی
کد خبر: 3654136
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

آیات قرآن به زبان ساده در کتاب جدید مفسر مراکشی

گروه بین‌الملل: تفسیر «الوجيز في تفسير آي الكتاب العزيز: تفسیر کوتاه آیات قرآن» به قلم «علامه مصطفی بن حمزه»، از مفسران و پژوهشگران قرآنی کشور مراکش با هدف تبیین مفاهیم و مضامین آیات قرآن به زبان ساده منتشر شد.

تبیین آیات الهی به زبان ساده توسط مفسر مراکشی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری oujdacity.net؛ «مصطفی بن حمزه»، عضو شورای عالی علمی مراکش است که تألیف جدید خود را با نام «الوجيز في تفسير آي الكتاب العزيز» در 423 صفحه به رشته تحریر در آورده است.

در این تفسیر که به همت مؤسسه انتشارات «الامان» شهر رباط مراکش به چاپ رسیده‌، حزب 26 تا 30 قرآن کریم تفسیر شده و مضامین و معانی آیات برای علاقه‌مندان تبیین شده است.

تبیین مفاهیم آیات قرآن بدون استفاده از توضیحات مفصل و طولانی با هدف اهتمام نسل حاضر به قرآن کریم و ارتباط برقرارکردن با واقعیت زندگی مردم از شاخصه‌های این تفسیر است، چرا که نسل امروز علاقه‌ زیادی به مطالعه تفاسیر طولانی نشان نمی‌دهند.

در تفسیر «الوجيز في تفسير آي الكتاب العزيز»، قرآن کریم به‌عنوان منبع شناخت و آگاهی و مرجع رفتار‌های انسان مسلمان در جامعه معرفی شده و نگارنده برای تبیین بهتر مفهوم برخی آیات از موضوعات تاریخی نیز استفاده کرده؛ اما مفسر بیش از همه به موضوعات و احکام وارده در قرآن، پرداخته است. 

مفسر در این کتاب سوره‌های رعد، ابراهیم، حجر، نحل، اسراء و بخش زیادی از سوره کهف را تفسیر کرده و از زبانی علمی و به دور از مبالغه برای تبیین مفهوم آیات قرآن و آموزش آن به مردم بهره برده است/.

captcha