رفتارهای اسلام‌هراسانه با مردان انگلیسی شبیه مسلمانان
کد خبر: 3654152
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

رفتارهای اسلام‌هراسانه با مردان انگلیسی شبیه مسلمانان

گروه بین‌الملل: بر اساس تحقیقات جدید، مردان انگلیس که از لحاظ ظاهری به مسلمانان شبیه هستند، هدف آزار زبانی، جسمی و روحی از سوی افراد اسلام‌ستیز قرار می‌گیرند.

تبعیض علیه مردان انگلیسی که شبیه مسلمانان هستند / انگلیسی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه ایندپندنت؛ نتایج تحقیقی که بر اساس مصاحبه‌های انجام شده با مردان انگلیسی شبیه مسلمانان صورت گرفت، نشان می‌دهد که این افراد با حوادث اسلام‌ستیزانه‌ای مانند پرتاب‌شدن فضولات حیوانی به منزل و شکسته‌شدن شیشه‌های مغازه یا تروریست و داعش خطاب‌شدن مواجه بوده‌اند.

در این تحقیق محققان با بیست مرد انگلیسی از رده سنی 19 تا 59 از نژادهای سیاه و سفید و آسیایی از ادیان مسیحی، هندو، سیک و غیرمذهبی مصاحبه کردند که نتیجه نشان داد حوادث اسلام‌ستیزانه پس از حملات تروریستی و برگزاری رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

در جلسه ارائه نتایج این تحقیق که در هفته آگاهی‌بخشی در مورد جرایم ناشی از نفرت در مجلس عوام انگلیس انجام شد، عمران اوان و ایرنی رمپی از اساتید جرم‌شناسی در دانشگاه بیرمنگام انگلیس در مورد تجربه مردان غیرمسلمان از اسلام‌هراسی که شباهت ظاهری به مسلمانان دارند، سخن گفتند.

عمران اوان گفت:‌ این تحقیق نشان داد که چگونه عاملان جرایم ناشی از نفرت قربانیان خود را تنها بر اساس پیش‌ داوری و تصورات کلیشه‌ای نادرست هدف قرار می‌دهند.

اوان و زمپی پیشنهاد کردند یک کمپین عمومی گزارش‌دهی جرایم ناشی از نفرت ایجاد و کارگاه‌های آموزشی نحوه برخورد با این گونه جرایم برگزار شود.

همچنین آن‌ها پیشنهاد یک اپلیکیشن رسانه اجتماعی را دادند که بتواند برای گزارش‌دهی آنلاین جرایم ناشی از نفرت مورد استفاده قرار گرفته و در مورد پیشگیری از این جرایم مشاوره دهد/.


captcha