نیازمند برپایی نهضت سواد فضای مجازی هستیم
کد خبر: 3654217
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

نیازمند برپایی نهضت سواد فضای مجازی هستیم

گروه فرهنگی: دبیر نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در قزوین گفت: همانگونه که در دهه 60 نهضت سواد آموزی برپا شد امروز نیز نیازمند آن هستیم که یک نهضت سواد فضای مجازی برپا شود تا نسل جوان از قتلگاه مدیریت نشده فضای مجازی در امان باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، مرتضی امیری دبیر نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در قزوین، در مراسم نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در استان قزوین که از ساعات ابتدایی صبح امروز در آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شده است، اظهار کرد: فراگیری سواد فضای مجازی یکی از تأکیدات مؤکد مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه در دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی قزوین که با استقبال بالای علاقه‌مندان مواجه شد، بیش از 250 شرکت‌کننده حاضر هستند افزود: این برنامه طی دو روز در دوره‌های آموزشی چون کارگاه‌های خانواده و رسانه‌های نوین، تکنیک اقناعی و تفکر انتقادی و مبانی رژیم مصرف رسانه، شبکه‌های اجتماعی، سواد بازی‌های ویدئویی و کارگاه امنیت در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

امیری عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره بعد از طی فرآیندهای آموزشی در نظر گرفته‌شده در صورت کسب امتیازهای لازم به‌عنوان مربی در فضای مجازی استان حاضر خواهند شد تا نهضت سواد فضای مجازی در استان کلید بخورد.

این مسئول با تأکید بر اینکه وصل کردن انحصاری فضای مجازی به جامعه مهندسین اشتباهی بزرگ است، گفت: راهبرد فضای مجازی نیاز به مدیریت ادراک دارد لذا نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی باید آموزش داده شود.

دبیر نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در قزوین ادامه داد: امروز بیش از 40 سال از عمر سواد رسانه‌ای می‌گذرد و نوع سواد و نگاه در رشته‌های تخصصی چون فضای مجازی، سواد رسانه‌ای، سواد اطلاعاتی و امثال آن در حال تغییر و تخصصی شدن است.

وی تأکید کرد: امروز در حوزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی دچار ضعف‌های بنیادین هستیم و فضای مجازی مدیرت نشده در حال تبدیل به قتلگاه نسل جوان امروز است لذا نیاز مبرم بر ورود جدی در این عرصه است تا با قدرت گرفتن در این فضا بتوانیم گامی برای نیل به اهداف انقلاب اسلامی داشته باشیم.

امیری در پایان اظهار کرد: بی‌شک برگزاری چنین دوره‌هایی در استان می‌تواند خروجی مطلوب برای تربیت نیروهای متخصص در عرصه فضای مجاری باشد که امیدوارم این دوره‌ها تداوم یابد.

گفتنی است در پایان نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در قزوین از شرکت‌کنندگان آزمون گرفته و به برگزیدگان گواهی پایان دوره اختصاص خواهد گرفت.
captcha