شرکت 8000 نفر در مسابقات قرآنی قوه قضاییه
کد خبر: 3666207
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸

شرکت 8000 نفر در مسابقات قرآنی قوه قضاییه

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: 8 هزار نفر در مسابقات قرآنی قوه قضاییه شرکت کردند که در مراحل مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از ایسنا، حجت الاسلام معصومی لاری امروز یکم آذرماه در آیین افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه قضایی و سازمان های تابعه و خانواده های آنان در مرحله  منطقه‌ای در مجتمع فرهنگی آموزشی قوه قضاییه با میزبانی معاونت فرهنگی دادگستری کل استان مازندران و با حضور حوزه ستاد قوه قضاییه و استان های خراسان شمالی، سمنان، گلستان، گیلان و مازندران آغاز شد، افزود: قرآن کریم تنها کتاب آسمانی است که ادعا و اثبات شده کلام خداوند است و یکی از وجوه اعجاز آن جامعیت آن است. جامعیت در مخاطب و جامعیت در مفاهیم و کلمات؛ به گونه‌ای که علما و مفسرین قرآن کریم هر آیه آن را تفسیرهای بی‌شماری کرده‌اند و اذعان داشتند که اینها تنها بخشی از مفاهیم بلند این کتاب الهی است.
وی بشر امروز را بیش از هر زمان دیگر نیازمند بهره‌گیری از دستورات و فرامین الهی قرآن کریم دانست و گفت: امروزه، هدایت بشر به مراتب دشوارتر از گذشته است؛ زیرا دنیای مادیه غرب تمامیه ابزارها و امکانات خود را به کار گرفته تا برنامه های خود را اجرا و اذهان و امیال مسلمانان را جذب کند که این امر هوشیاری همه جانبه ما را می طلبد.
معصومی لاری در ادامه با بیان این که یونسکو در سال 2014 اعلام کرد از 250 میلیون کلمه جابجا شده در هر ثانیه، تنها پنج میلیون کلمه مربوط به مسلمانان است، افزود: با این وجود بر اساس اعلام یونسکو، اسلام بیش از هر مکتبی در عالم رو به توسعه است.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه در ادامه قرآن کریم را عامل وحدت و رحمت عنوان کرد و گفت: رحمت به هر کسی ارائه شود او را جذب می کند؛ در عین حال که این کتاب آسمانی، کتاب هدایت است، برای ظالمین چیزی جز خسارت و ضلالت به همراه نخواهد داشت.
وی در ادامه تعداد شرکت کنندگان در پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم را در مرحله شهرستانی 8 هزار نفر اعلام کرد که 4 هزار نفر آنان به مرحله استانی و حدود هزار نفر نیز به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و حدود 200 نفر از برگزیدگان مرحله منطقه ای به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
معصومی لاری در پایان با بیان این که حدود 60 درصد از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته مفاهیم و حفظ موضوعی شرکت کردند؛ افزود: باید در کنار تلاوت قرآن کریم به معنای بلند و مفاهیم نورانی آن توجه ویژه شود. 
captcha