نیازهای مذهبی محله‎های تهران از سال آینده تأمین می‎شود/ تغییر نگاه در احداث مساجد پایتخت
کد خبر: 3667057
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
رباطی:

نیازهای مذهبی محله‎های تهران از سال آینده تأمین می‎شود/ تغییر نگاه در احداث مساجد پایتخت

گروه جامعه: معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه از مهمترین مأموریت‌های مدیریت شهری در سال 97 احداث و تأمین مکان‌های مذهبی از جمله مساجد است، گفت: از این جهت شهرداری تهران در سرلوحه کار خود چنین موردی را قرار داده و این نیاز از پایین به بالا دیده شده است.

حسن رباطی، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سوال که نگاه مدیریت شهری در حوزه تکمیل و احداث مساجد در مناطق مختلف تهران، با توجه به کمبود مساجد و نامیدن پایتخت به عنوان فقیرترین شهر کشور از این لحاظ، چیست، اظهار کرد: شهرداری تهران از سال 1397 تا 1400 نگاه برنامه محوری خود را بر اساس محله محوری پیش بینی کرده است.

وی افزود: با توجه به نگاه محله محوری در شهرداری تهران، سهم سرانه و خدماتی که در زیر بخش‎های دیگر است به طور مساوی اجرا خواهد شد، که البته این مسئله با تشریک مساعی مردم و نهادهای ذیربط محقق می‎شود.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه از دیرباز سازمان‎ها و نهادهایی به وجود آمد که یک مأموریت مقدس را بر عهده داشتند، تصریح کرد: یکی از مهمترین این مأموریت‌ها احداث و تأمین مکان‌های مذهبی و فرهنگی همچون مساجد است. از این جهت شهرداری تهران در سرلوحه کار خود چنین موردی را قرار داده است و این نیاز را از پایین به بالا دیده است.

رباطی افزود: تلاش ما در حوزه مساجد و مکان‎های مذهبی اینگونه است که از پایین به بالا همه موارد مرتبط با این موضوع را ببینیم. به این معنی که اینطور نباشد ما مکانی را برای یک مکان مقدس جانمایی و احساس کنیم که این مکان خوب ساخته شده ولی متاسفانه یا در محله‌ای نیست  و یا خالی از جمعیت است و مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سرلوحه کاری شهرداری تهران و مدیریت شهری برای سال 97، محله محوری است، ادامه داد: محله محوری به این معنی است که نیازی که محله دارد در بخش‎های مختلف از جمله مذهبی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، سرگرمی و موارد دیگر را با تمام توان تأمین کنیم.

 وی افزود: کارکرد مدیریت مناطق، ارائه خدمت بهتر، مناسب‎تر و ایجاد امید در شهر است؛ چیزی که مردم از شهر تهران انتظار دارند و با نگرشی که در حال حاضر وجود داشته و سنجش و ارزیابی‎ها، مدیریت شهری هر روز و هر زمان باید بتواند خدمات‎دهی لازم را به شهروندان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران اظهار کرد: ما محلات را بررسی و نیازسنجی می‎کنیم تا براساس نیاز ساکنین و شهروندان آن محله کارکردی وجود داشته باشد. در این باره نشست‌هایی با مناطق ۲۲ گانه در خصوص این جلسات داشته‎ایم تا بتوانیم کارنامه و عملکرد قابل قبولی را منعکس کنیم. این نشست‌ها و هم اندیشی‎ها می‎تواند در جهت ارائه خدمات بهتر در تمامی حوزه‎های شهری اثرگذار باشد.

رباطی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کسری بودجه‌ای که شهرداری تهران اعلام کرده است، آیا در روند احداث مساجد و فعالیت‎های مذهبی در شهر تهران هم اثرگذار خواهد بود، گفت: این مسئله فقط در خصوص بحث مذهبی نیست، بلکه شهرداری تهران یک سری صورت وضعیت انباشت تأمین شده‌ای را مشخص کرده است و بر اساس فرمایشاتی که پیشینیان و ائمه معصومین(ع) و خداوند باری تعالی تأکید کرده‎‏اند، که اگر طلبکار به شما رجوع کرد، حتی اگر سر نمازتان بودید باید نسبت به فردی که برای طلب خودش به شمار رجوع کرده این حق را بدهید.

وی ادامه داد: لذا یکی از برنامه‎های شهرداری تهران این است که اگر کاری، صورت گرفته به اندازه چندین سال دیون انباشته شده است و باید این موارد سر و سامان بگیرد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: قطعا نگاه مدیریت شهری بر پایه این موضوع است که به صورت جامع و کامل نیاز محله را با تشریک مساعی با مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی که به خاطر این فلسفه تشکیل شده، انجام بدهد.
captcha