6.6 میلیارد تومان زکات در زنجان جمع‌آوری شد
کد خبر: 3669187
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
در هشت‌ماهه امسال؛

6.6 میلیارد تومان زکات در زنجان جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در هشت‌ماهه امسال با افزایش 76 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از شش میلیارد و 625 میلیون تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس قانون زکات وظیفه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات بر عهده کمیته امداد است، گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی موجود در استان فریضه الهی زکات در جامعه احیاء و ساماندهی شود.
 
وی با بیان اینکه یکی از بسترهای مورد تأکید برای تأمین اقتصاد جامعه اسلامی در دین مبین اسلام زکات است، افزود: برنامه‌ریزی‌شده است با فعالیت اثربخش در حوزه ترویج و جمع‌آوری زکات از منابع حاصل از این فریضه دینی در تأمین اقتصاد خانوارهای نیازمند بیشترین بهره برده شود.
 
صفری در ادامه از جمع‌آوری شش میلیارد و 625 میلیون تومان زکات در هشت‌ماهه امسال خبر داد و گفت: در هشت‌ماهه امسال زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره بوده است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در هشت‌ماهه سال گذشته سه میلیارد و 768 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری‌شده بود، ادامه داد: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در هشت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 76 درصد افزایش داشته است.
 
وی با بیان اینکه برنامه هدف‌گذاری شده برای جمع‌آوری زکات در هشت‌ماهه امسال در استان زنجان شش میلیارد و 266 میلیون تومان بوده است، افزود: با همراهی و مشارکت مناسب کشاورزان و مؤدیان زکات برنامه پیش‌بینی‌شده برای جمع‌آوری زکات در استان زنجان در هشت‌ماهه امسال 106 درصد محقق شده است.
 
صفری به هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری‌شده در هشت‌ماهه امسال اشاره کرد و ادامه داد: دو میلیارد و 87 میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در هشت‌ماهه امسال بر اساس نظر پرداخت‌کنندگان زکات به‌منظور ساخت، مرمت و بازسازی پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است.
 
وی افزود: چهار میلیارد و 538 میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در هشت‌ماهه امسال نیز در امور محرومان و به‌منظور رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان و سایر اقشار نیازمند هزینه شده است.
 
صفری با اشاره به اینکه بر اساس الزامات ابلاغی از طریق شورای مرکزی زکات کشور 60 درصد از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده باید در امور نیازمندان هزینه شود، تصریح کرد: با فضاسازی مناسب و تبلیغ چهره به چهره در روستاها و شهرها و همکاری مناسب پرداخت‌کنندگان زکات 68 درصد از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در هشت‌ماهه امسال در امور نیازمندان هزینه شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:  بابیان اینکه بر اساس ابلاغ دبیرخانه مرکزی شورای زکات برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال 9 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود، گفت: امیدوار هستیم با مشارکت بیشتر خیران و کشاورزان برنامه هدف‌گذاری شده برای جمع‌آوری زکات در استان زنجان تا پایان امسال محقق شود.
captcha