مسابقات مدهامتان باعث ترویح سبک زندگی قرآنی می شود
کد خبر: 3671907
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

مسابقات مدهامتان باعث ترویح سبک زندگی قرآنی می شود

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرآن برای انسان های سبک زندگی تعربف کرده، افزود: مسابقات مدهامتان به ترویج سبک زندگی قرآنی کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه هر وزارت خانه ای وظایفی دارد و حوزه قرآن وعترت وزارت ارشاد هم در موضوع تبلیغ و ترویج فعال است،گفت:قرآن برای زندگی سعادتمندانه انسان برنامه دارد و مسابقات قرآنی مدهامتان هم باعث ترویج سبک زندگی قرآنی و پیوند مردم با معارف قرآن می شود.

 

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی موجود در جامعه بواسطه عمل نکردن به معارف قرآنی است، اظهار داشت:تنها راه حل آسیب های اجتماعی عمل به دستورات قرآن است و برای فرهنگ سازی این موضوع مسجد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و حضور امام جماعت و کانون های فرهنگی هنری می تواند به تسریع روند تاثیرگذاری کمک نماید.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل مردمی بودن نقش بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی دارند، ادامه داد:هر کانون فرهنگی هنری مسجد مانند یک اداره ارشاد که فعالیتش ترویج فرهنگ است عمل می کند و پل ارتباطی بین جوانان و مسجد هستند و می توانند جوانان را جذب مسجد نمایند.

 

حجت الاسلام کاظمی نسب با اشاره بر اینکه مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باید اطلاعاتش به روز باشد و مدیریت جدیدی داشته باشد و بتواند از ظرفیتهای موجود نهایت استفاده را ببرد، گفت:فعالیت های فرهنگی فقط به تخصیص اعتبارات بستگی ندارد البته باید حمایت های دولت در زمینه فرهنگی افزایش پیدا نماید.

 

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تربیت مدیران فرهنگی مسجدی هستیم و باید در این زمینه فعالیت های بسیاری انجام دهیم، اظهار داشت:مشهد قطب قرآنی کشور است و به واسطه وجود مضجع نورانی حضرت رضا(علیه السلام) موضوع عترت هم تقویت شده و در واقع آمیختگی قرآن و عترت را در مشهد مشاهده می کنیم.

captcha