آيات قرآن نشان‌دهنده تساوي حقوق زن و مرد است
کد خبر: 3672743
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

آيات قرآن نشان‌دهنده تساوي حقوق زن و مرد است

گروه اجتماعي: نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آيات كلام الله مجيد گفت: خداوند وقتی در قرآن مسائل مهمی را مطرح می‌کند، می‌فرماید تفاوتی ندارد که زن باشید و یا مرد، و برتری انسان‌ها را از هر جنسیتی در جدیت آن‌ها در دست‌یابی به تقوا دانسته است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، با اشاره به آیه 13 سوره حجرات، آن‌را شعار برجسته اسلام در حمایت از انسان‌ها عنوان کرد و یادآور شد: خداوند در این آیه فرمود «اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانیديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست.»
امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر محققان تمام منابع عالم را مورد بررسی قرار دهند، یقیناً نمی‌توانند چنین بسته حمایتی که خداوند ارائه کرده است را در نظامات دیگر مشاهده کنند و این بسته حمایتی، بدون هیچ تفاوتی شامل همه زنان و مردان می‌شود و این آیه شریفه بزرگ‌ترین منشور حمایت از انسانیت در سراسر عالم است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 70 سوره اسراء می‌فرماید «و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتيم» که شامل زنان و مردان می‌شود و حمایت حقیقی از انسانیتِ انسان‌ها است.
وی به آیات دیگری در تأیید تساوی حقوق زن و مرد در قرآن اشاره کرد و یادآور شد: خداوند وقتی مسائل مهمی را مطرح می‌کند، می‌فرماید تفاوتی ندارد که زن باشید و یا مرد، و برتری انسان‌ها را از هر جنسیتی در جدیت آن‌ها در دست‌یابی به تقوا دانسته است.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه در اسلام، پیغمبر (ص)، امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) الگوی ما معرفی شده‌اند، افزود: آسیه و مریم در عصر و زمانه‌ای الگو معرفی شده‌اند که در آن زمان برخی‌ها دختران خود را باعث خفت و سرافکندگی خود می‌دانستد و این‌ها نمونه‌هایی است که نشان دهنده جایگاه والای زن در نظام دینی است.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی این سرمایه‌های دینی را داریم، نیاز نیست در نظامات اجتماعی جستجو کنیم تا نظامی را پیدا کنیم که از زن حمایت کرده باشد. وقتی نظام الهی و دینی که غیر قابل مقایسه با نظامات متعارف دنیا است، وجود دارد، دیگر نیاز نیست که دستمان را به سمت غرب دراز کنیم و چشم به نسخه‌های آن‌ها داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در عالم دو اراده وجود دارد که یکی اراده خداوند، و دیگری اراده شیطان است و مستکبران، کفار و شیاطین اراده کرده‌اند که نور خداوند را خاموش کنند اما خداوند وعده کرده است که نورش عالم را فرا می‌گیرد و یقیناً هیچ چیز نمی‌تواند مانع تحقق اراده الهی شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با یادآوری کشتار آمریکایی‌ها در کشورهای مسلمان علیه زنان و کودکان، ابراز کرد: آمریکایی‌ها و متحدانش، زنان و کودکان بسیاری را در یمن، فلسطین، لبنان و جنگ تحمیلی علیه ایران به خاک و خون کشیدند و اینها نمونه‌هایی از خشونت آن‌ها علیه کودکان و زنان است.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: این‌ها بخشی از خشونت‌های آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی و متحدانش است که در منطقه مشاهده می‌کنیم و ضروری است در خصوص خشونت‌ها و کشتارهای آن‌ها علیه کودکان، زنان و مردان که کشتار جمعی محسوب می‌شود، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی بیشتر صورت بگیرد.

captcha