100 واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه احداث می‌شود
کد خبر: 3675674
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
با مشارکت خیران زنجانی؛

100 واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه احداث می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: 100 واحد مسکونی برای آسیب‌دیدگان از زلزله استان کرمانشاه توسط کمیته امداد استان زنجان با مشارکت خیّران زنجانی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: با همراهی ائمه جمعه، همکاری مسئولان، فضاسازی مناسب رسانه‌ای و مشارکت خیران شاخص‌های فعالیتی کمیته امداد استان زنجان در حوزه محرومیت‌زدایی در سال جاری نسبت به سال گذشته در همه بخش‌ها افزایش قابل‌توجهی داشته است.
 
وی با بیان اینکه با حمایت‌های ائمه جمعه استان زنجان از برنامه‌ها و راهبردهای کمیته امداد استان زنجان، در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان گفتمان‌سازی مناسبی در جامعه در حوزه کارکردی این نهاد ایجادشده است، افزود: از دستاوردهای مهم گفتمان سازی در حوزه فقرزدایی در استان زنجان، توسعه فرهنگ یتیم‌نوازی و کمک به نیازمندان بوده است که این موضوع در شاخص‌های فعالیتی کمیته امداد ملموس است.
 
صفری با اشاره به اینکه با فضاسازی مناسب از طریق روحانیت به‌ویژه ائمه جمعه، خبرگزاری‌ها، جراید و صداوسیما اعتماد مردم به کارکردهای محرومیت‌زدایی کمیته امداد افزایش‌یافته است، ادامه داد: با همین نگاه استان زنجان حائز رتبه نخست کشوری در کمک به ایتام و رتبه دوم کشوری در تحقق برنامه عملیاتی زکات فطره در سال جاری ‌شده است.
 
وی به جمع‌آوری بیش از شش میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در استان زنجان در هشت‌ماهه امسال اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی موجود در استان زنجان میزان زکات جمع‌آوری‌شده در این استان تا پایان امسال به 9 میلیارد و 400 میلیون تومان برسد.
 
صفری در ادامه از کمک یک میلیارد و 795 میلیون تومانی خیران زنجانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خبر داد و افزود: از مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌شده برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه در استان زنجان یک میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب کمک‌های غیر نقدی و 195 میلیون تومان نیز به‌صورت کمک‌های نقدی بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌شده تا 100 واحد مسکونی برای آسیب دیدگان از زلزله استان کرمانشاه با مشارکت خیران زنجانی احداث شود، ادامه داد: امیدواریم با فضاسازی مناسب در استان زنجان و مشارکت اقشار مختلف مردم برای ساخت مسکن مقاوم برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، نوع‌دوستی و همدلی مردم استان زنجان را در کمک به هم‌وطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه به‌خوبی به تصویر بکشیم.
captcha