مهم‌ترین سرمایه مرحوم آیت‌الله حائری اخلاص بود/ تلاش جهت كاربردی كردن علوم
کد خبر: 3687377
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
رضوی اردكانی:

مهم‌ترین سرمایه مرحوم آیت‌الله حائری اخلاص بود/ تلاش جهت كاربردی كردن علوم

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت شیراز ضمن برشمردن ویژگی‌های شخصیتی و اقدامات مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، مهم‌ترین سرمایه آن مرحوم را اخلاص برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 11 بهمن‌ماه در گردهمایی سراسری استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع «تحول در علوم انسانی و نقش آن در غنا بخشی به دروس معارف اسلامی» و یادواره آیت‌الله حائری شیرازی كه در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، توصیه‌های آن عالم ربانی درباره لزوم توجه به تحول در علوم انسانی یادآور شد و مهم‌‌ترین سرمایه او را اخلاص برشمرد.
وی با بیان اینكه مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی همواره بر گرفتن علوم انسانی از كتاب و سنت تأكید داشت، افزود: حركت به سمت علوم انسانی اسلامی از آخرین وصایای آن عالم ربانی بود.
رضوی اردكانی با یادآوری اینكه مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در این زمینه پژوهش‌ها و اقداماتی نیز انجام داد، آن مرحوم را یك نظریه‌پرداز معرفی كرد كه همواره به دنبال كاربردی كردن علوم بود.
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینكه آن عالم ربانی علاوه بر علوم دینی بر ادبیات فارسی هم مسلط بود، آیت‌الله حائری را یك عارف، عارف‌شناس، ادیب و ادب‌شناس دانست.
وی همچنین صراحت لهجه و شجاعت مرحوم آیت‌الله حائری را یادآور شد و گفت: آن عالم ربانی بسیاری از مسائل را با شجاعت بیان می‌كرد و برای حفظ انقلاب و وحدت، حتی پشت كسانی نماز می‌خواند كه بر علیه او بودند.
رضوی اردكانی با بیان اینكه آن عالم ربانی بسیار ساده و طلبه‌وار زندگی می‌كرد، گفت: او همیشه به حداقل سفر اكتفا می‌كرد و از اسراف و تبذیر بر حذر بود.

captcha