8.8 میلیارد تومان زکات در زنجان جمع‌آوری شد
کد خبر: 3697864
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
صفری:

8.8 میلیارد تومان زکات در زنجان جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره در استان زنجان جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش ایکنا از زنجان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در آیین شکرگزاری نزولات آسمانی منطقه قره‌پشتلو در روستای سهرین با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گزارشی از اقدامات این نهاد در حوزه ترویج و جمع‌آوری زکات ارائه کرد.
وی با بیان اینکه پرداخت زکات موجب تبدیل مال به رزق شده و برکت را در جامعه جاری می‌کند، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی پرداخت زکات موجب تطهیر مال و جاری شدن برکت در زندگی انسان و سلامتی جسم، اولاد صالح و آرامش و خوشبختی قلب و روح انسان می‌شود.
صفری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمود: «اگر زکات مال داده شود آن مال در دریا و خشکی تلف نمی‌شود»، ادامه داد: بر اساس این روایت و آیات متعدد قرآن کریم و روایات ائمه معصومان (ع) ضمانت جبران مال انفاق شده درراه خدا، خود خداوند است.
صفری تصریح کرد: با توجه و دقت در تأکیدات دینی در حوزه زکات، مشخص است پرداخت زکات خرج مال نبوده بلکه جمع مال است، چراکه مالی که خداوند خود ضامن جبران آن است هزینه نبوده بلکه جلوگیری از اتلاف و تضییع مال است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای زکات بر اساس اذن ولی‌فقیه و قانون زکات در کمیته امداد مستقرشده است، افزود: رویکرد دبیرخانه شورای زکات استان زنجان ترویج، فرهنگ‌سازی و توسعه جمع‌آوری زکات به‌عنوان یک واجب الهی در جامعه اسلامی باهدف بهره‌گیری از این ظرفیت دینی در حوزه محرومیت‌زدایی است.
وی افزود: از اهداف مهم ساماندهی و ثبت زکات پرداختی در دبیرخانه شورای زکات در کنار هزینه کرد هدفمند این فریضه الهی در امور محرومیت‌زدایی، داشتن قابلیت عرضه عملکرد استان زنجان در توسعه فرهنگ دینی در جامعه است.
صفری با تأکید بر اینکه مؤدیان زکات در کنار ادای زکات خود، دیگران را نیز به پرداخت این واجب الهی تشویق کنند، گفت: همه وظیفه‌داریم در حوزه پرداخت زکات الگوسازی کنیم تا فرهنگ صحیح ادای زکات در جامعه جاری شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت بالقوه زکات استان زنجان حدود 30 میلیارد تومان است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره جمع‌آوری‌شده و در محل موردنظر مؤدیان زکات در همان روستا هزینه شده است.
وی بابیان اینکه مردم استان زنجان شایسته کسب رتبه‌های برتر در حوزه زکات در کشور هستند، گفت: اعتقاد و التزام مردم استان زنجان در عمل به مبانی دینی و فقهی به‌ویژه در حوزه انفاق و احسان و نیکوکاری بسیار بالا بوده و مدعای این موضوع کسب رتبه نخست استان زنجان در کشور در حوزه یتیم‌نوازی و کمک به ایتام و دستگیری از آن‌ها و رتبه دوم کشوری در جمع‌آوری زکات فطره است.
captcha