داستان ناخدایی که زندگی‌ایش را پای هواناو گذاشت
کد خبر: 3699318
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵

داستان ناخدایی که زندگی‌ایش را پای هواناو گذاشت

گروه ادب ــ کتاب «آتش و پرواز لاک‌پشت‌ها» به قلم حسین قربان‌زاده به داستان ناخدا میرمنصور سیدقریشی اختصاص دارد که زندگی‌ خود را پای هواناو گذاشته است.

عید/// داستان ناخدایی که زندگی‌ایش را پای هواناو گذاشت

به گزارش ایکنا؛ «آتش و پرواز لاک‌پشت‌ها» شامل خاطرات ناخدا یکم عملیات هوایی، میرمنصور سیدقریشی به قلم حسین قربان‌زاده از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

در ابتدای این اثر چنین آمده است؛ «اگر معادل وزن‌شان طلا بدهند ارزشش را دارد. این را همان آغاز مصاحبه می‌گوید، تا متوجه باشم. تنها درباره یک دستگاه به نام «هاورکرافت» یا معادل فارسی آن،‌ »هواناو» صحبت نخواهیم کرد.

می‌گوید «زندگی‌ام را پای این هواناوها گذاشته‌ام.» تا بفهمم سخن از هفت سال و دو ماه زندگی،‌ به درازای یک عمر است، درست در خط مقدم جنگ. «یک آرزو بیشتر ندارم» مکث می کند تا بدانم که ناخدا پس از سی و یک سال خدمت در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ هنوز آروزی برآورده نشده دارد.

ناخدا در بیان خاطره وسواس دارد و حرف‌هایش مانند موج است. موجی که ارمغان سال‌ها انس او با دریاست. وقتی به صخره‌های بی‌اطلاعی‌ام برخورد می‌کند،‌ متحیر می‌شوم. بی‌اطلاعی که ماحصل سال‌ها غفلت من از گستردگی جنگ است. حیرت از وسعت عملکرد اسکادرانی که از نظرها دور مانده است. ...

این کتاب حاصل چهار روز گفت‌وگو با ناخدا سیدقریشی در هتل صدف شهرک نیروی دریایی کوهک است که البته در رفع نواقص و نکات مغفول مانده، بارها به صورت تلفنی و اینترنتی با ایشان صحبت کردم.

این کتاب در 1110 نسخه و‌ در 180 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.  

captcha