9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در زنجان جمع‌آوری ‌شد
کد خبر: 3703505
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
طی سال گذشته؛

9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در زنجان جمع‌آوری ‌شد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در سطح استان زنجان در سال گذشته جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش ایکنا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی این استان گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در حوزه جمع‌آوری زکات در سال گذشته ارائه کرد.
صفری در این دیدار با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات از سرفصل‌های مهم فعالیتی این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است، گفت: بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در سطح استان زنجان در سال گذشته جمع‌آوری‌شده است.
وی افزود: با همکاری اعضای شورای زکات و همراهی ائمه جمعه و جماعات و مشارکت مؤدیان زکات بیش از 100 درصد برنامه پیش‌بینی‌شده در استان زنجان در حوزه جمع‌آوری این فریضه الهی در سال گذشته محقق شده است.
صفری با اشاره به اینکه بر اساس الزامات موجود در بخش هزینه کرد این واجب الهی 60 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای نیازمندان و 40 درصد آن در امور عام‌المنفعه هزینه می‌شود، ادامه داد: زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته در مناطق مختلف استان زنجان باهدف محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کمک به نیازمندان در همان محل و طبق نظر پرداخت‌کنندگان زکات هزینه شده است.
وی بابیان اینکه خدمات ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل زکات در تحقق اهداف این نهاد در حوزه توانمندسازی اثرگذار است، گفت: ظرفیت سنجی زکات در مناطق مختلف استان زنجان باهدف جمع‌آوری با برنامه و هدفمند این فریضه الهی انجام‌شده و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز از منابع حاصل از زکات خدمات قابل‌توجهی به جامعه هدف این نهاد به‌منظور توانمندسازی آن‌ها ارائه شود.
حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این دیدار با مهم توصیف کردن نقش کمیته امداد در حوزه فرهنگ‌سازی، ترویج و جمع‌آوری زکات، گفت: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان به‌منظوراحیای زکات واثربخشی این واجب الهی در حوزه فقرزدایی آماده هرنوع همکاری با کمیته امداد است.
captcha