فعالیت‌های قرآنی مستلزم کار جهادی و دوری از کلیشه‌هاست
کد خبر: 3710312
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قزوین:

فعالیت‌های قرآنی مستلزم کار جهادی و دوری از کلیشه‌هاست

گروه فعالیت های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ آن، باید یک اصل محکم و اساسی نزد همه باشد.

 به گزارش ایکنا از قزوین؛ علی عظیمی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جلسه هم‌اندیشی کارشناسان فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که ظهر امروز در این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: توجه به موضوعات قرآنی و تلاش در ترویج فرهنگ قرآنی، ضرورتی است که نیاز به استدلال ندارد.
 وی ادامه داد: قرآن کتاب هدایت در زندگی است و برای رسیدن به بهترین روش زندگی که سعادت جاودانه، در پرتو آن تحقق می‌یابد.
 رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: فهم قرآن و عمل به آن، می‌تواند تمام ابعاد زندگی انسان را در چهارچوب آن چیزی که خدای متعال می‌خواهد مقید بسازد و زندگی حقیقی و حیات طیبه، در پرتو عمل به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد.
 رئیس اداره امور قرآنی تأکید کرد: فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی، باید یک اصل محکم و اساسی نزد همه ما باشد.
 وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم توفیقات ما در فعالیت‌های قرآنی چندین برابر شود باید در کنار هم قرار بگیریم و یک تعامل دوطرفه داشته باشیم تا فعالیت‌های قرآنی به جایگاه اصلی خود برسد.
 عظیمی تشریح کرد: کار قرآنی کار کارمندی نیست که ساعت ۸ صبح کارت بزنیم و در ساعت مشخصی کار را تعطیل کنیم؛ چراکه کار فرهنگی و قرآنی با این شکل جواب نمی‌دهد. مقام معظم رهبری بر روی بحث فرهنگ خیلی تأکیددارند و اخیراً نیز بحث جهاد کبیر را مطرح کردند ما نیز در حوزه قرآنی نیاز به جهاد داریم و باید جهاد گونه کارکنیم و بتوانیم استفاده حداکثری از امکانات را داشته باشیم.
 رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خاتمه گفت: هیچ‌گاه نخواسته‌ایم و نمی‌خواهیم کلیشه‌ای برخورد کنیم و این را قبول نداریم که یک شاخص کمی معین کنیم و در این زمینه الزام ایجاد کنیم. ضمن اینکه نباید فعالیت‌های قرآنی نیز به دلیل نبود منابع کمرنگ شود.
انتهای پیام

captcha