آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند فعالیت‌های دینی و قرآنی دانش‌آموزان را سامان دهد
کد خبر: 3723709
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
مسیب‌زاد:

آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند فعالیت‌های دینی و قرآنی دانش‌آموزان را سامان دهد

گروه جامعه ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بار‌ها اعلام کرده‌ایم که آموزش و پرورش به تنهایی نه می‌تواند و نه می‌خواهد فعالیت‌های دینی و قرانی دانش‌آموزان را دنبال کنند، گفت: از اولیا دانش‌آموزان، نخبگان و فعالان قرانی و سایر ارگان‌ها و نهاد‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی دارند برای تحقق و کمک در این زمینه دعوت می‌کنیم.

آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند فعالیت‌های دینی و قرآنی دانش‌آموزان را دنبال کند/ دعوت از نخبگان قرآنی برای ارائه طرح‌
محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات صورت گرفته وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تحقق اهداف ارزشمند فعالیت‌های معرفتی و ارزشی در بین جوانان و نوجوانان گفت: نسل جوان و نوجوانان امروز ما برخوردار از امتیازات و ویژگی‌های جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس هستند و بر اساس اطلاعات دقیق امروز جوانان و نوجوانان ما در بخش‌های مختلف حتی بهتر از جوانان نسل‌های قبل مسائل را تحلیل و بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به حجم فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های معرفتی و ارزشی، ادامه داد: امروز توقع ما بیش از کار‌هایی است که انجام شده؛ چراکه از کشوری که به عنوان ام القرای جهان اسلام است و به‌عنوان کشوری که برایند فعالیت‌هایش به سمت اسلام و قرآن در حرکت است توقع و انتظارات بیش از این است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تمامی تلاش‌هایی که همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش و سایر بخش‌های فرهنگی و پرورشی در سطح کشور و دستگاه‌های دیگر در راستای تحقق این مسئله انجام می‌دهند برای این است که دانش‌آموزان ما روز به روز به سمت مسائل علمی‌تر، مفیدتر و مذهبی‌تر پیش بروند تا شاهد تحقق اهداف ارزشمند فعالیت‌های ارزشی در بین جوانان و نوجوانان باشیم.

مسیب‌زاده با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مختلفی را برای ترویج و تبیین فعالیت‌های معرفتی و ارزشی برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ گفت: بر همین اساس و با توجه به اتاق فکر‌های متشکل از فعالان قرآنی اقداماتی را برنامه‌ریزی می‌کنیم. این اتاق‌های فکر برگرفته از بهترین‌های قرآن و عترت و نماز کشور هستند و تنها بخش‌های دولتی و فرهنگیان در آن وجود ندارند.

وی ادامه داد: در این اتاق فکر‌ها، ایده‌ها، خلاقیت‌ها و فعالیت‌های فعالین موسسات قرآنی، مردمی، مربیان مدارس و همکاران جمع‌آوری شده و در واقع این اتاق فکر‌ها متشکل از همه بخش‌هایی است که می‌توانند به این امر مهم کمک کرده و در واقع فعالیت‌های قرآن را ارتقا خواهند داد و تسهیل کننده هستند این مسئله هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اولین و مهمترین بحث ما در اتاق‌های فکر عرضه فعالیت‌های فعلی قرآن و عترت است که در آموزش و پرورش انجام می‌شود، گفت: البته در کنار آن نقطه نظرات تربیتی را خواهیم داشت و همه امیدواریم با کمک دوستان طرح‌های نویی را در این حوزه بیاندیشیم.
 
دعوت از نخبگان و صاحبان اندیشه
مسیب‌زاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر راه‌کار‌های اجرای بهتر فعالیت‌های دینی با توجه به رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش، به ایکنا گفت: از تمامی نخبگان دینی و قرآنی که ایده، طرح و یا خلاقیتی را برای اجرای بهتر این طرح‌ها دارند دعوت می‌کنیم تا در این مسیر مارا همراهی کنند.

وی ادامه داد: همچنین فراخوانی را در طی ۲ سال گذشته اعلام کرده‌ایم که تا تجریبات قرآنی، طرح‌ها و برنامه‌هایی را که فعالان دینی و قرآنی و سایر همکاران  ما در آموزش و پرورش و یا خارج از آموزش و پرورش دارند به ما ارائه دهند. البته دبیرخانه‌ای با همین عنوان تشکیل شد و گردهمایی هم انجام شد و ماحصل این فعالیت‌ها در قالب یک کتاب منتشر و جز دستاورد‌ها و تولیدات آموزش و پرورش قرار گرفت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: قطعا این مسئله مورد نظر ما است و ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که آموزش و پرورش به تنهایی نه می‌تواند و نه می‌خواهد فعالیت‌ها را دنبال کنند. اولیای دانش‌اموزان و سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها که فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی دارند باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تا نهایتا تحت رهبری و مدیریت مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان بتوانیم فعالیت‌های بزرگتری را در حوزه فعالیت‌های ارزشی و معرفتی برنامه‌ریزی کنیم.
 
انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۵:۴۰
0
0
انصافا یکی از کارهای اشتباه مسئولین قرآنی، سپردن بخش زیر 16 سال یا همون شکوفه ها زیر نظر آموزش و پرورش بود. دقیقا یکی از اون همه اشتباهات حسینی مسئول امور قرآنی اوقاف بود و برعکس خودشون همیشه از موفقیت این طرح صحبت میکنند در حالی که خیلی از فعالان قرآنی شکوفه رو سرخورده کرده است و شما کافیه از اولیائ این قرآن آموز ها نظر بگیرین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۶:۵۸
0
0
سلام.
دروغ میگه این فرد ، من یه فرهنگی هستم وقاری و ...
اینها فقط شعار میدن ، بارها طرح دادیم به تهران ، منتهی کو گوش شنوا . فقط حرف حرف خودشونه .
میدونم نظرمونو پخش نمیکنین ...کلا همینه
captcha