اولین کاروان حج تمتع کردستان با تأخیر عازم سرزمین وحی می‌شود
کد خبر: 3735916
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

اولین کاروان حج تمتع کردستان با تأخیر عازم سرزمین وحی می‌شود

گروه اجتماعی- اولین کاروان حج تمتع استان کردستان که قرار بود، امروز ساعت هفت صبح اعزام شوند با تأخیر چند ساعته ظهر امروز ساعت 12 عازم سرزمین وحی می‌شوند.

هیوا شاه محمدنژاد، مسئول ثبت‌نام واعزام زائران حج و زیارت استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اولین کاروان حج تمتع استان کردستان مربوط به کاروان شهرستان سقز بود، که شامگاه گذشته از سنندج به همدان سفر کردند تا در نخستین ساعات امروز، این سفر معنوی خود را آغاز کنند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل یک مشکل فنی اعزام این کارون که قرار بود ساعت هفت صبح امروز از فرودگاه همدان باشد، با تأخیر انجام می‌شود، افزود: این کاروان ساعت 12 ظهر امروز همدان را به مقصد جده ترک می‌کنند.
شاه محمدنژاد با اشاره به اعزام 14 کاروان از استان کردستان در سفر حج تمتع امسال بیان کرد: کار اعزام این کاروان‌ها از 14 مردادماه آغاز و تا 21 مردادماه ادامه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: از 14 کاروان اعزامی چهار کاروان از سنندج، دیواندره، کامیاران، سه کاروان سقز، سه کاروان مریوان و سروآباد، دو کاروان بانه، یک کاروان در قروه و دهگلان، یک کاروان بیجار هستند.
مسئول ثبت‌نام واعزام زائران حج و زیارت استان کردستان بیان کرد: تمام کاروان‌های کردستان از فرودگاه همدان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند و در اولین روزهای سفر خود وارد مکه شده و بعد از آن به مدینه می‌روند.
وی اعلام کرد: با توجه به شور و اشتیاق زائران برای این سفر معنوی امسال در قالب این تعداد کاروان هزار و ۹۲۵ نفر زائر از استان به سرزمین بیت‌الله الحرام سفر می‌کنند.
شاه محمدنژاد در پایان یادآور شد: مسن‌ترین زائر امسال استان کردستان با 113 سال سن از سقز و جوانترین زائر 29 سال و در کاروان بانه هستند.
انتهای پیام

captcha