لزوم ترویج زکات برای فقرزدایی در جامعه
کد خبر: 3735963
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
حجت‌الاسلام موسوی تأکید کرد:

لزوم ترویج زکات برای فقرزدایی در جامعه

گروه اجتماعی- رئیس شورای زکات شهرستان خدابنده گفت: زکات سبب رشد مال می‌شود و اگر پرداخت زکات نهادینه شود، در جامعه اسلامی فقیری نخواهد بود.

لزوم ترویج زکات برای فقرزدایی در جامعهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید علی موسوی در جلسه شورای زکات شهرستان قیدار اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از مرزهای کفر و ایمان است و برکات فروانی هم برای فرد پرداخت‌کننده و هم برای جامعه دارد.
وی با تأکید بر توسعه و ترویج مباحث دینی از جمله زکات تصریح کرد: در خصوص تبلیغ زکات بایستی عزم همگانی و جهادی صورت گیرد تا در جمع‌آوری زکات به درجه مطلوب برسیم.
رئیس شورای زکات شهرستان خدابنده افزود: زکات نقص اموال نیست بلکه سبب رشد مال می‌شود و اگر مسائل زکات در جامعه حل شود و پرداخت زکات نهادینه گردد در جامعه اسلامی فقیری نخواهد بود.
امام جمعه قیدار زکات را امری حاکمیتی خواند و گفت: هرکسی نمی تواند در هر کجایی که بخواهد زکات را هزینه کند و باید طبق قواعد خود در جامعه مورد مصرف قرار گیرد.
وی ادامه داد: در پرداخت و هزینه‌کرد زکات نباید خودسرانه عمل کرد چرا که جمع آوری و هزینه‌کرد زکات باید با محوریت و نظارت دبیرخانه شورای زکات که متولی آن نهاد مقدس کمیته امداد است، انجام گیرد.
موسوی با اشاره به ظرفیت بالای زکات در شهرستان خدابنده، گفت: امیدواریم با گفتمان‌سازی در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات سهم نیازمندان از این ظرفیت دینی بیشتر شود.
وی با اشاره به کارکردهای مؤثر کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی، گفت: کمیته امداد به‌عنوان یکی از سرمایه‌های نظام بوده و فعالیت این نهاد موجب ارتقاء سرمایه اجتماعی نظام می‌شود.
انتهای پیام
captcha