فاصله گرفتن از الگوهای دینی مشکلات اجتماعی به‌بار می‌آورد
کد خبر: 3737336
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

فاصله گرفتن از الگوهای دینی مشکلات اجتماعی به‌بار می‌آورد

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را مهم‌ترین الگو برای مسلمین خواند و گفت: فاصله گرفتن از الگوهای دینی مشکلات اجتماعی به‌بار می‌آورد.

فاصله گرفتن از الگوهای دینی مشکلات اجتماعی به‌بار می‌آوردبه گزارش ایکنا از منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: ۲۹ ذی‌القعده سالروز شهادت امام جواد (ع) است و ایشان نخستین امام معصوم است که قبل از سن بلوغ به امامت رسیده و الگوی مهم اهل سخاوت محسوب می‌شوند.
 وی با اشاره به اینکه یکشنبه روز صنایع کوچک نام‌گذاری شده است، بیان کرد: این صنایع با هدف استغال‌زایی آسان، موجب رونق تولید شده و از بازدهی بالایی نیز برخوردار است.
امام جمعه زنجان قاچاق را یکی از معضلات پیش‌روی صنایع کوچک برشمرد و گفت: این موضوع سبب کسادی و تعطیلی این صنایع می‌شود و از طرفی به‌روز نبودن قانون کار، دیگر مشکل این صنایع است که باید بازبینی مجدد در این زمینه صورت گیرد و صنایع فعال و زودبازده را در استان مستقر کنند.
آیت‌الله خاتمی ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را مهم‌ترین الگو برای مسلمین خواند و افزود: سخت‌گیری در امر ازدواج باعث افزایش سن ازدواج جوانان شده است، متاسفانه آمار قابل توجهی از زندانیان نیز به موضوع مهریه اختصاص دارد که همگی نشان از فاصله گرفتن از الگوهای دینی دارد.
وی به نامگذاری ۲۳ مردادماه با عنوان روز مقاومت نامگذاری اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونستی که در منطقه به یک عربده‌کش مشهور است، در برابر حزب‌الله قرار گرفت. نخست در سه روز جنوب لبنان را تحت حملات خود قرار داد و سپس جنگ ۳۳ روز به طول انجامید که در پایان با شکست مفتضحانه اسرائیل، جنگ به پایان رسید.
خطیب نماز جمعه زنجان تصریح کرد: شرایط کنونی کشور همچون جنگ احزاب است، مقام معظم رهبری طی سخنانی در روز ۱۴ خردادماه به توطئه و تقشه‌های شوم آمریکا علیه ایران اشاره فرمودند که همگی نشان از درایت و سیاست درست ایشان است، ۱۲ سال ایران تحت مذاکرات بین‌المللی بر سر میز مذاکره با آمریکا نشست اما دولت‌مردان این کشور به راحتی زیر همه وعده‌هایش زده است.
وی ادامه داد: پس نمی‌توان بر روی چنین طرف مذاکره‌کننده‌ای که سست وعده است، دوباره پای میز مذاکره نشست زیرا آمریکا قابل اعتماد نیست و ملت ایران با وحدت همیشگی، قدرت خود را در برابر فشارهای همه‌جانبه دشمن به نمایش خواهند گذاشت.
انتهای پیام
captcha