جشن «ولایت علوی» در امامزادگان شاخص استان زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3740994
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

جشن «ولایت علوی» در امامزادگان شاخص استان زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تأکید بر تبیین اهمیت مسئله غدیر گفت: جشن ولایت علوی در امامزادگان شاخص این استان برگزار می‌شود.

جشن ولایت علوی در امامزادگان شاخص استان زنجان برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام سید‌موسی موسوی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با روز عید غدیر در سطح امامزادگان شاخص استان زنجان برگزار می‌شود که به همین مناسبت نیز جشن ویژه‌ای در امامزاده سیدابراهیم(ع) ‌ترتیب داده شده است.
وی با اشاره به اینکه 20 نفر مبلغ از قم به مدت سه روز برای جشن‌های عید غدیر در امامزادگان استان زنجان حضور می‌ِیابند، عنوان کرد: مجموعه‌های نمایشگاهی با نمایش تابلوهای فاخر در این ایام برپا می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان به برگزاری مسابقات در این ایام اشاره کرد و گفت: کتابچه‌هایی برای مسابقه کشوری کتابخوانی در بین مردم توزیع می‌شود و علاوه بر آن سایر مسابقات فرهنگی نیز در امامزاده‌ها در نظر گرفته شده است.
این مسئول راه‌اندازی کاروان‌های شادی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در روز عید غدیر برشمرد و گفت: در این برنامه مردم در قالب هیئت‌های مذهبی شادی در خیابان به سمت امامزاده‌ها حرکت می‌کنند.
موسوی غدیر را بزرگترین عید شیعیان خواند و افزود: در دین تنها موردی که سفارش به اطعام در آن روز و دعوت از مردم برای جشن شده، به عید غدیر مربوط می‌شود که این موضوع اهمیت مسئله غدیر را می‌رساند.
وی با اشاره به اینکه ما شیعیان حیات اسلام را مدیون واقعه غدیر هستیم، ابراز کرد: باید علاوه بر برگزاری جشن‌ها، اهمیت این واقعه و پیام‌های نهفته در آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم و تفسیر درستی از آن ارائه شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: در روز 10 شهریورماه نیز جشنی با عنوان مهر تحصیلی برای اهدای بسته‌های تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha