عید غدیر؛ درس‌های عبرت‌آموز تاریخ بشریت
کد خبر: 3742730
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

عید غدیر؛ درس‌های عبرت‌آموز تاریخ بشریت

گروه معارف- معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان موهبت ولایت را یکی از نعمت‌های بزرگ برای انسان‌ها خواند و گفت: عید غدیر درس‌های عبرت‌آموزی برای تاریخ بشریت دارد.

عید غدیر؛ درس‌های عبرت‌آموز تاریخ بشریتعلی ناصر، معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از بزرگترین نعمتهای ما نعمت ولایت است و پیامبر گرامی اسلام(ص) کار بزرگ و خطیری را در مقام رسالت خود برای تبیین دین عهده‌دار شده که ۲۳ سال برای آن زحمت کشید.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) با وجود تهمت‌ها، تمسخرهاف تحریم‌های اقتصادی و سیاسی در جامعه اعراب بادیه نشین مسئولیت خطیری را به نحو احسن انجام داد، تصریح کرد: پازل اسلام برای کامل شدن به یک تکه مهم نیاز داشت که این موضوع در جریان غدیر اتفاق افتاد.
معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان خاطرنشان کرد: در آخرین حج پیامبر که به حجة‌الوداع معروف شد، در حین مناسک حج جبرئیل به پیامبر گفت که برای کامل شدن رسالت، وظیفه خود را انجام دهد و پیام رسالتش را ابلاغ کند که اگر این کار را انجام دهد ندهد رسالت خود را ناتمام گذاشته و در این بین مشترکان همه جا کمین کرده بودند تا با فتنه به دین ضربه بزنند.
وی با اشاره به اینکه وقتی حج تمام شده بود به برکه‌ای به نام غدیر رسیدند بیان کرد: غدیر با وجود اینکه یک برکه بود اما به پهنای همه مخلوقات ارزش دارد و یک چشمه جوشان خیر، سعادت و تکامل انسان در آن جوشید و در واقع همه دین با ولایت علی(ع) تکمیل می‌شود و بدون حب علی و اهل‌بیت(ع) هیچ ارزشی ندارد.
ناصر ادامه داد: پیامبر(ص) در بازگشت از حج دستور داد منبری از جهاز شترها درست کنند و در روز عید غدیر پیغمبر(ص) اقرار به یگانگی خدا می‌کند و از مردم سئوال می‌کند که آیا من را قبول دارید؟ و در نهایت با بالا بردن دست حضرت علی(ع) می‌گوید هر که من مولای او هستم این علی مولای اوست.
وی با اشاره به اینکه بیعت با حضرت علی(ع) 3 روز طول کشید و 120 هزار نفر با این حضرت بیعیت کردندف اظهار کرد: ما فقط نباید به روز عید غدیر بسنده کنیم و دهه ولایت را قدر بدانیم و معارف اهل بیت(ع) را بیشتر بشناسیم.
معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان به درک پیام غدیر تأکید کرد و گفت: عید غدیر درس‌های عبرت‌آموزی برای تاریخ بشریت دارد و ما نیز در عصر حاضر باید با ولایت و نائب امام تجدید میثاق کنیم.
وی عید غدیر را بافضلیت‌ترین اعیاد مسلمانان خواند و گفت: در این روز اعمالی همچون روزه گرفتن، غسل، اطعام فقرا، دیدار سادات و صله رحم توصیه شده است و احسان و کرم حتی با یک لبخند ثواب زیادی دارد.
انتهای پیام
captcha