رشد ۳۱ درصدی جمع‌آوری زکات در استان زنجان
کد خبر: 3743608
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

رشد ۳۱ درصدی جمع‌آوری زکات در استان زنجان

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۵ میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی تا پایان مرداد ماه در استان زنجان جمع‌آوری‌شده است.

رشد 31 درصدی جمع‌آوری زکات در استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز 12 شهریورماه در دیدار با آیت‌الله حسینی زنجانی اظهار کرد: در 5 ماهه نخست امسال 5 میلیارد و 846 میلیون تومان زکات از سطح استان زنجان جمع‌آوری شده است.
وی با اشاره به اینکه این رقم رشد 31 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد، ابراز کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در مورد هزینه‌کرد زکات جمع آوری شده بیان کرد: این مبالغ در تامین نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند، هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، پرداخت جهیزیه زوج‌های نیازمند و کمک‌هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج کمک شده است.
صفری با اشاره به اهمیت احیای فریضه زکات خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای زکات روستایی، زکات جمع‌آوری شده هر منطقه برای نیازمندان و محرومین همان منطقه هزینه می‌شود.
آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی با بیان اینکه هر کار خیری صدقه جاریه است، گفت: احیاء زکات یکی از نیازهای جامعه است و رعایت مسائل شرعی در جمع‌آوری و هزینه‌کرد آن ضروری است.
وی با ابراز خرسندی از هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده هر منطقه به نیازمندان همان محل افزود: این امر باعث اعتماد مودیان  و رفع فقر ومحرومیت از آن محل می‌شود.
انتهای پیام
captcha