همایش اخلاق و رسانه برگزار می‎شود
کد خبر: 3744061
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴

همایش اخلاق و رسانه برگزار می‎شود

گروه اجتماعی ــ همایش اخلاق و رسانه به همت اداره کل پژوهش‎های اسلامی صداوسیما در سطح ملی برگزار می‎شود.

همایش اخلاق و رسانه برگزار می‎شودبه گزارش ایکنا از قم، محمدحسین ظریفیان امروز 13 شهریور در نشست خبری همایش علمی پژوهشی اخلاق در تالار علامه طباطبایی مرکز پژوهش های اسلامی صداوسیما با اشاره به برگزاری این همایش گفت: محور اول، رسانه اخلاقی است و در آن تبیین، بررسی و آسیب شناسی رسانه اخلاقی دنبال می‌شود، محور دوم همایش، اخلاق رسانه‌ ای است و در آن به دنبال رسانه‌ای شدن اخلاق هستیم.
وی افزود: گاهی در رسانه شاهد مواردی هستیم که از اصول رسانه و اخلاق عدول می‌شود، یک نقص در رسانه‌های کشور این است که چارچوب اخلاقی در رسانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد و این به دلیل روشن نبودن این موضوع است؛ نهادی که باید به روشن سازی و شفاف سازی چارچوب‌های اخلاقی در رسانه بپردازد، اداره کل پژوهش‌های اسلامی صداوسیما است.
مدیرکل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما تصریح کرد: فراخوان همایش اخلاق و رسانه به دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز رسانه‌ای کشور ارسال شده است و مورد استقبال مخاطبان و صاحب نظران قرار گرفته است؛ صاحب نظران تا7مهرماه مهلت دارند چکیده مقالات را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و  پایان مهرماه آخرین مهلت ارسال اصل مقالات به دبیرخانه است.
وی افزود: همایش علمی و پژوهشی اخلاق و رسانه، هفتم و هشتم آذرماه برگزار می‌شود که مراسم افتتاحیه آن، 7 آذر در تهران و مراسم اختتامیه، روز 8 آذر در استان قم برگزار می‌شود؛ در حاشیه این همایش نشست‌های علمی برگزار و مقالات مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ فرایند علمی همایش در دانشگاه‌ها شکل گرفته و در مهر و آبان نشست‌های علمی در این مراکز برگزار می‌شود.

دبیر این همایش بیان کرد: نقش رسانه‌ها در ساحت اعتقادات، فرهنگ و اخلاق در دنیای امروز یک نقش اساسی و تعیین کننده است؛ هرچه جامعه قدم به جلو می‌گذارد، با نقش پذیری و ظرفیت‌های بالای رسانه بیشتر روبه رو می‌شویم؛ رسانه‌های دنیا بر مبانی سکولار و غیر الهی فعالیت می‌کنند ولی در جمهوری اسلامی باید رسانه منطبق با مبانی الهی شکل بگیرد.
وی در معرفی این اداره کل نیز گفت: اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما بر اساس یک دغدغه اساسی در 24سال پیش تاسیس شد و همواره به عنوان حلقه رابط حوزه‌های علمیه و سازمان صدا وسیما فعالیت کرده است؛ این اداره دغدغه ساحت دین و رسانه را پیگیری کرده و به دنبال شکل گیری رسانه دینی و در تراز انقلاب اسلامی بوده است.

مدیرکل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما بیان کرد: تاثیرگذاری روزافزون رسانه‌ها بر ساحت اخلاق در جامعه موجب شد تا به این مسئله توجه ویژه شود و از سال 96توجه به اخلاق در رسانه مورد توجه اداره کل پژوهش‌های صداوسیما قرار گرفت، بر همین اساس همایش علمی و پژوهشی اخلاق و رسانه طراحی و تراز و رتبه علمی پژوهشی برای این همایش اخذ شد و با همکاری 50مرکز دانشگاهی، حوزوی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha