قدیمی‌ترین مقتل امام حسین(ع) نقد و بررسی می‌شود
کد خبر: 3747116
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
این هفته در شهر کتاب؛

قدیمی‌ترین مقتل امام حسین(ع) نقد و بررسی می‌شود

گروه ادب ــ نشست نقد و بررسی کتاب «وقعه الطّفّ» که بازسازی مقتل ابومخنف از ماجرای شهادت امام حسین(ع) است، روز دوشنبه ۲۶ شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

قدیمی‌ترین مقتل امام حسین(ع) نقد و بررسی می‌شودبه گزارش ایکنا؛ کتاب «وقعه الطّفّ» با ترجمه محمدصادق روحانی و بازسازی محمدهادی یوسفی‌غروی به تازگی چاپ شده و نشست نقد و بررسی آن روز دوشنبه ۲۶ شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

دستیابی به روایتی معتبر و دقیق از واقعه‌ کربلا همواره دغدغه‌ علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ عاشورا بوده است. کتاب ابومخنف (متوفای ۱۵۷ هـ.) با نام «مقتل الحسین (ع)» نزدیک‌ترین روایت از این واقعه را گزارش کرده است.

محمدهادی یوسفی‌غروی کتاب ابومخنف را بر اساس منابع معتبر، بازسازی و احیا کرده است. این اثر با نام «وقعه الطّفّ» منتشر شده و در سالیان اخیر جزء منابع اصلی واقعه‌ی عاشورا بوده است. ترجمه «وقعه الطّفّ» طی روزهای گذشته با ترجمه‌ محمدصادق روحانی توسط نشر کتاب طه منتشر شده است.

نشست ویژه‌ شهر کتاب در این هفته به نقد و بررسی کتاب «وقعه الطّفّ» اختصاص دارد که با حضور محمد اسفندیاری، علی بهرامیان و محمدصادق روحانی همراه خواهد بود.

این برنامه در آستانه عاشورای حسینی، روز دوشنبه ۲۶ شهریور از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha