نبود نقد؛ از بزرگترین اشکالات آثار دفاع مقدس
کد خبر: 3749950
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

نبود نقد؛ از بزرگترین اشکالات آثار دفاع مقدس

گروه فرهنگی ــ نویسنده و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس بر لزوم نقد کتاب‌های حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: یکی از بزرگترین اشکالات کار‌های دفاع مقدس عدم نقد آثار بوده و اگر کتاب‌ها در انتشار نخست مورد نقد قرار بگیرند، بدون شک در کتاب دوم آن اشکالات برطرف شده و بهتر خواهد شد.

لزوم وجود نقد در حوزه ادبیات دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسین غفاری، رزمنده دفاع مقدس، نویسنده و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس عصر دیروز، دوم مهرماه در بیست و سومین نشست دورهمی ادبیات ارومیه در حوزه تخصصی دفاع مقدس با بیان اینکه اکنون در بحث دایرةالمعارف دفاع مقدس کار می‌شود، بیان کرد: در این مورد، بخشی را به مداخل فرهنگی اختصاص داده‌ایم که ۲۸۵ اثر در مداخل فرهنگی احصا شده ‌است.
وی ادامه داد: از تعداد ۲۸۵ اثر، تعداد ۴ تئاتر اجرا شده، ۱۶ فیلم مستند، ۲۰ کتاب شعر عموماً در بخش کتاب‌های کودک، ۴ کتاب روزشمار، ۲۹ کتاب داستان یا روایت داستانی از یک موضوع و ۲۱۲ کتاب که بخش اعظم این مداخل را به خود اختصاص داده، عموما در مورد زندگی‌پژوهی یا خاطرات است.
این رزمنده دفاع مقدس بااشاره به اینکه در ارومیه ناشر به آن صورت واقعی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ناشر در واقع باید مجموعه‌ای از ویراستار را داشته باشد تا کتاب را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده و سپس در جهت هزینه و چاپ آن اقدام کند، ولی متأسفانه صرفاً کتاب‌ها را همچون چاپخانه‌ها به چاپ می‌رسانند.
این نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه متأسفانه کتاب‌ها پس از چاپ صرفاً در قفسه ناشران به عنوان گزارش کار نگه‌داری می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه کتاب‌های دفاع مقدس مورد حمایت چندانی قرار نمی‌گیرد تا به راحتی در کتابخانه‌های استان وجود داشته و علاقه‌مندان بتوانند در صورت نیاز آن‌ها را تهیه کنند که در این مورد باید به صورت اساسی کار شود.
وی در ادامه بر لزوم نقد کتاب‌های حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: یکی از بزرگترین اشکالات کار‌های دفاع مقدس عدم نقد آثار بوده و اگر کتاب‌ها در انتشار نخست مورد نقد قرار بگیرند، بدون شک در کتاب دوم آن اشکالات برطرف شده و بهتر خواهد شد.
انتهای پیام

captcha