اجرای طرح تربیت حافظان منطقه شمال غرب تهران برای 4 هزار قرآن‌آموز
کد خبر: 3749998
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

اجرای طرح تربیت حافظان منطقه شمال غرب تهران برای 4 هزار قرآن‌آموز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران از اجرای طرح تربیت حافظان این منطقه با پوشش چهار هزار نفری قرآن‌آموزان خبر داد.

اجرای طرح تربیت حافظان در منطقه شمال غرب تهران/ پوشش 4000 قرآن‌آموز منطقه

به گزارش ایکنا؛ بهمن پزشکی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران از اجرای طرح تربیت حافظان این منطقه با پوشش چهارهزار نفری قرآن‌آموزان خبر داد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته طرح تربیت حافظان قرآن کریم را در سطح منطقه اجرایی خواهیم کرد.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران با اشاره به آیه کریمه «كِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَيْكَ مُبارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آياتِهِ وَ لِيَتَذَكَّرَ أُولُوا الْأَلْبابِ؛ كتابی فرخنده بر تو فرو فرستاديم، تا در آيات آن تدبر كنند و خردمندان از آن پند گيرند»، بیان کرد: خداوند متعال قرآن را کتابی پندآموز و روشنگر در راه سعادت انسان معرفی می‌کند که اگر نور آن در دل‌ها جای گیرد، انسان به سعادت دنیوی و اخری دست پیدا خواهد کرد.
پزشکی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمود «من تعلم القرآن و تواضع فی العلم و علّم عبادالله و هو یرید ما عندالله لم یکن فی الجنة اعظم ثواباً منه و لا اعظم منزلة منه و لم یکن فی الجنة منزلةً و لا درجةً رفیعه؛ کسی که قرآن را یاد بگیرد و متواضع در علم باشد و آن را به بندگان خدا بیاموزد و اجرش را از خدا بخواهد، در بهشت بزرگتر از ثواب او و بزرگتر از مقام و منزلت او چیزی نیست و در آنجا از بالاترین مقام‌ها و شریف‌ترین منازل برخوردار است»،‌ اشاره و اظهار کرد: هرکسی که در راه آموزش قرآن و آیات الهی گام برداشته و بتواند، قرآن را به دیگران آموزش دهد، نزد خداوند متعال جایگاهی بس رفیع و والا دارد.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران ادامه داد: به حول و قوه الهی امسال تعداد چهارهزار نفر از دانش‌آموزان منطقه شمال غرب تهران را با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه تحت پوشش قرار خواهیم داد و حفظ جزء 30 قرآن کریم را به ایشان آموزش می‌دهیم.
پزشکی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته به تمامی اهداف طرح تربیت حافظان منطقه دست پیدا کردیم، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران این طرح را اجرا می‌کنیم و امیدوار هستیم تا گامی هر چند کوچک در زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم برداریم.
وی با اشاره به اینکه طرح تربیت حافظان منطقه شمال غرب تهران زیر نظر ۵۰ مربی قرآن مؤسسه دارالتقوی برگزار می‌شود، گفت: مربیان این مؤسسه قرآنی با دارا بودن تجربه کافی در راه آموزش حفظ قرآن، به خوبی با قرآن‌آموزان ارتباط برقرار کرده و ایشان را ترغیب به حرکت در مسیر قرآن می‌کنند.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران ادامه داد: مربیان طرح تربیت حافظان منطقه شمال غرب تهران آموزش حفظ قرآن کریم را با متد و شیوه‌های نوین آموزشی و همراه با قصه و نقاشی به قرآن‌آموزان ارائه می‌دهند که این امر در آماده‌سازی ذهن ایشان برای حفظ بیشتر آیات الهی کمک شایانی می‌کند.
پزشکی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم در پایان اجرای این طرح قرآنی همانند سال گذشته به اهداف درنظر گرفته شده دست پیدا کنیم و بتوانیم قرآن‌آموزان را در مسیری هدایت کنیم تا در طول زندگی خود در مسیر نورانی و هدایت‌بخش قرآن کریم گام بردارند.

همچنین، محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران نیز طی سخنانی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که امسال نیز می‌توانیم در خدمت دانش‌آموزان منطقه جهت ارائه آموزش‌ حفظ قرآن کریم باشیم، گفت: سال گذشته با عنایت خداوند متعال و همکاری خوبی که از سوی ادارات اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش منطقه انجام شد، توانستیم تا هزاران نفر از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار داده و ایشان را با حفظ جزء 30 قرآن کریم آشنا کنیم.
مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان شمال غرب تهران با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) که فرمود: «و امّا حق الولد علی الوالد ان یُحسّن اسمه و یُحسّنَ ادبه و یعلمه القرآن؛ حق فرزند بر پدر آن است که برای او اسم نیکو انتخاب کند و او را نیکو ادب کند و به او قرآن بیاموزد»، ادامه داد: از پدران و مادران دانش‌آموزان استدعا دارم که فرزندان خود را از سنین پایه به سمت فراگیری قرآن کریم سوق دهند؛ چراکه فرزندان در این سنین بسیار مستعد و آماده دریافت آموزش‌های لازم در این زمینه هستند.
خواجه‌محمودآباد با اشاره به اینکه اگر فرزندان خود را در سنین پایه با قرآن کریم آشنا کنیم و زمینه را طوری فراهم کنیم که همواره و در طول زندگی خود نیز در این راه گام بردارند، بسیاری از مشکلات به ویژه مشکلات فرهنگی و اجتماعی حل خواهد شد، گفت: تمسک به قرآن، راه سعادت بشر را فراهم می‌کند به طوری‌که در زندگی دچار لغزش نخواهند شد و در راه راست گام برخواهند داشت.
وی با بیان اینکه امسال تعداد چهارهزار نفر دانش‌آموز با حفظ جزء 30 و آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی این جزء از قرآن آشنا خواهند شد، از تمامی دست‌اندرکاران اجرایی طرح تربیت حافظان و نیز مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران که همکاری لازم در زمینه اجرای طرح را داشته‌اند، تشکر کرد.

انتهای پیام

captcha