صیانت از اشتغال موجود در شرایط تحریم/ اعتماد بین مسئولان و ملت باید ترمیم شود
کد خبر: 3750022
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
محسنی بند‌پی عنوان کرد:

صیانت از اشتغال موجود در شرایط تحریم/ اعتماد بین مسئولان و ملت باید ترمیم شود

گروه جامعه ــ سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه باید شرایط ترمیم سرمایه‌ اجتماعی را با اقدامات صادقانه و شفاف فراهم کنیم، گفت: در شرایط تحریم علاوه بر ایجاد اشتغال از شغل‌های موجود نیز باید صیانت کرد.

به گزارش ایکنا؛ انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز سه‌شنبه سوم مهر ماه در گردهمایی پیشکسوتان و بسیجیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به ترور کور اهواز و شهادت جمعی از هموطنانمان که در میان آنها یک کودک مهد‌کودکی نیز حضور داشت، تصریح کرد: همه توطئه‌های بعد از پیروزی انقلاب را به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و هشیاری مردم پشت سرگذاشتیم روز گذشته هم شاهد حضور باشکوه همه آحاد مردم در گرامیداشت این شهدا بودیم و مردم اعلام کردند که در تداوم اهداف انقلاب ایستادگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: بعد از لغو یک جانبه برجام از سوی آمریکا و پس از اینکه آمریکا دید نظام خط مقدم خود را هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای خود تدارک دیده است و سیاست ایرانیزه‌کردن راهبردی که ایران در منطقه ایجاد و موجب شد داعش در منطقه متوقف شود و نیز اتحادی که میان ایران، ترکیه و سوریه شکل گرفته است، این ترور کور در راستای مقابله با این روند صورت گرفت و آنها می‌خواهند در کشور هرج و مرج ایجاد کنند.

محسنی بندپی با اشاره به بی‌ثباتی روانی که در صدام وجود داشت و بسیاری از روانشناسان معتقد هستند اکنون در رفتارهای ترامپ نیز مشاهده می‌‌شود، گفت: همین بی‌ثباتی روانی موجب شد که صدام با تحریکات دیگران جنگ را آغاز کند.

وی تصریح کرد: در بررسی انقلاب‌هایی که در سراسر جهان رخ داده است می‌بینیم هیچ نهضتی مردمی‌تر از انقلاب ایران نمی‌توان پیدا کرد و این انقلاب با اهداف و راهبردهای خود پیام و آگاهی را در جهان ایجاد و امید کشورهای مظلوم شد. در دوران دفاع مقدس نیز سرافرازانه و با ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان و حمایت لجستیکی آحاد مردم سربلند از دفاع مقدس بیرون آمدیم و مردم ما نشان دادند علی‌رغم سلیقه‌های مختلف زمانی که پای منافع ملی پیش بیاید منافع شخصی خود را کنار می‌گذارند و متحد می‌شوند.

تدبیر مسئولان و هشیاری مردم

سرپرست وزارت کار در ادامه سخنان خود به تشریح وظایفی که اکنون بر عهده ما است پرداخت و اظهار کرد: اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و با تحریم‌های ظالمانه و تحرکات دشمن که می‌خواهد در داخل کشور جنگ روانی و امنیتی ایجاد کند مواجه هستیم اما تدبیر مسئولان و هشیاری مردم می‌تواند همه توطئه‌ها را خنثی کند.

وی بر مسئولیت سنگین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که اجتماعی‌ترین وزارتخانه کشور است و با کارگرانی که با دستمزد کم تمام تلاششان را برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تولید کالای ایرانی به کار می‌گیرند، با گروه هدف بهزیستی که نیازمند خدمات و حمایت‌های ویژه هستند، با 42 میلیون جمعیت مرتبط با تأمین اجتماعی، بازنشستگان و گروه‌های مختلف، سرو کار دارد تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم بین کارفرما، کارگر و کارآفرین یعنی چرخه اشتغال ارتباط قوی برقرار کنیم.

در شرایط موجود باید اشتغال موجود با تدبیر حمایت شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واگذاری مسئولیت اشغال به این وزارتخانه در سال گذشته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: باید شرایط تحقق اهداف اشتغال در سال جاری را فراهم کنیم. نیازمند ایجاد شغل برای 950 تا یک میلیون نفر جمعیت هستیم اما مسئله دیگر صیانت از اشتغال‌های موجود است، در شرایط تحریم باید اشتغال موجود با تدبیر حمایت شود.

وی اشتغال را نه صرفاً کسب درآمد و سرکار رفتن بلکه به معنای ارضای رضایت‌مندی افراد از منظر اجتماعی، روحی و روانی و ... دانست و تصریح کرد: باید شرایط ترمیم سرمایه‌ اجتماعی را با اقدامات صادقانه و شفاف در کشور فراهم کنیم تا امید و شادابی را در جامعه فراهم کنیم.

وی خطاب به بسیجیان حاضر در مراسم گفت: در این شرایط باید افزایش داوطلبانه ساعات و راندمان کار را داشته باشیم؛ ترمیم اعتماد بین مسئولان و ملت در شرایط حاضر شرایط را برای خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی فراهم می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ در ادامه این مراسم از خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر شد.  

انتهای پیام

captcha