پیگیری میزان اعتبارات فرهنگی و قرآنی پیش از تکمیل لایحه بودجه سال آینده در دولت
کد خبر: 3753814
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
حجت‌الاسلام پژمان‌فر عنوان کرد:

پیگیری میزان اعتبارات فرهنگی و قرآنی پیش از تکمیل لایحه بودجه سال آینده در دولت

گروه سیاسی ــ رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به جلسه امروز اعضای کمیسیون فرهنگی با سازمان برنامه و بودجه، پیگیری‌ میزان اعتبارات فرهنگی و به ویژه قرآنی در بودجه سال آینده کل کشور قبل از تکمیل نهایی لایحه در دولت را هدف اصلی این نشست عنوان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون فرهنگی و ادامه گزارش معاون پارلمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعتبارات فرهنگی کشور، تصریح کرد: مشکلات در این حوزه زیاد است و گاهی پیگیری آن از توان مجلس نیز خارج است.

وی افزود: با توجه به تجربیات گذشته، استنباط ما این است که بعد ارائه لایحه بودجه به مجلس از سوی دولت، قدرت مانور ما در مجلس برای تغییر  اعتبارات فرهنگی کم و محدود است و محدودیت‌هایی از جوانب مختلف در این بخش وجود دارد.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد مذاکرات سه‌جانبه‌ای شامل دستگاه‌های فرهنگی، کمیسیون فرهنگی مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور داشته باشیم تا قبل از تکمیل لایحه در دولت برخی مطالبات و درخواست‌ها منتقل شود.

پژمان‌فر با بیان اینکه این سازوکار به انجام وظایف قانونی کمیسیون فرهنگی کم‌توجهی می‌کند، گفت: ما درخواست‌های مکرر و زیادی از دستگاه‌های فرهنگی دریافت می‌کنیم که لازم است پیش از رسیدن لایحه آن‌ها را از طریق دولت پیگیری کنیم‌.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اعلام اینکه جلسه مذکور صبح امروز در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود، تأکید کرد: یکی از مواردی که قطعاً در این جلسه پیگیر آن خواهم بود، بحث اعتبارات قرآنی در لایحه بودجه سال آینده و میزان تخصیص آن خواهد بود.

وی در پایان از ارجاع سؤال خود از وزیر فرهنگ و ارشاد درباره میزان و نحوه کمک‌های انجام شده به دستگاه‌های فرهنگی به صحن علنی با تصمیم کمیسیون فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: همان طور که پیش‌تر نیز اعلام کرده‌ام قرار است در این ارتباط جلساتی با آقای صالحی داشته باشم که در صورت اطمینان از تحقق وعده‌ها، احتمال انصراف از سؤال وجود دارد.

انتهای پیام

captcha