دادرسی عادلانه؛ انتظار ائمه‌جمعه از دستگاه قضایی
کد خبر: 3759465
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

دادرسی عادلانه؛ انتظار ائمه‌جمعه از دستگاه قضایی

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه پیگیری مشکلات مردم در حوزه قضایی به منزله دخالت در امر قضا نیست، گفت: دادرسی عادلانه از انتظارات و توقعات به‌حق ائمه‌جمعه از دستگاه قضایی است.

دادرسی عادلانه از انتظارات ائمه‌جمعه از دستگاه قضایی استبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی در اولین سفر شهرستانی در حوزه قضایی استان ابتدا با حضور در دفتر امام جمعه ابهر و دیدار با وی، افزود: دفاتر ائمه‌جمعه محل رجوع مردم برای بیان مشکلات است.
وی تصریح کرد: رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های ائمه‌جمعه که غالباً نگرانی‌های مردم هستند، مورد توجه همه مسئولان و دستگاه قضایی قرار گیرد؛ چرا که مردم ائمه‌جمعه را محرم اسرار و محل بیان مشکلات خود می‌دانند و باید همه دستگاه‌ها ارتباط نزدیک و همکاری جدی با آنان داشته باشند. 
این مسئول با اشاره به اینکه دادرسی عادلانه از انتظارات و توقعات به حق ائمه‌جمعه از دستگاه قضایی است، افزود: پیگیری مشکلات مردم در حوزه قضایی به منزله دخالت در امر قضا نیست و ما با جان و دل پذیرای ارشاد و نظرات این عزیزان هستیم. 
وی تأکید کرد: ائمه‌جمعه باید از مشکلات قضایی حوزه خود آگاهی داشته باشند؛ چرا که ارتباط صمیمی و نزدیک مسئولان با امام جمعه‌ها ضمن برطرف کردن ذهنیت‌ها بین مردم، عزم و اراده را برای حل مشکلات مردم راسخ‌تر می‌کند. 
در ادامه این سفر، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با حضور در دادگستری ابهر در جمع کارکنان قضایی و اداری این حوزه، بر طاقت‌فرسا بودن امر قضا و قضاوت اشاره کرد و گفت: وظیفه سنگین احقاق حق و دادرسی عادلانه به عهده ما است و خدمت به مردم که توفیق الهی است برای همه ما که باید شکرگذار این خدمت باشیم و هیچ عملی پاداشش به اندازه خدمت صادقانه به مردم نیست. 
رئیس شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه مدیریت‌ها باید بدون تبعیض باشد، اظهار کرد: توزیع عادلانه امکانات و رفع مشکلات رفاهی اداری کارکنان از رویکرد مهم بنده بوده و تلاش خواهم کرد با از بین بردن فاصله بین مردم و مسئولان، اقدامات مهمی برای جلب اعتماد مردم به نظام و فراهم کردن بستر تلاش برای کارکنان را بیش از بیش ایجاد کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی اقدامات و برنامه‌ها ممکن است زمان‌بر باشد اما توزیع عادلانه و منصفانه امکانات و برخورداری کارکنان اولویت برنامه‌ها است و بنده پیگیری‌های لازم را برای محقق شدن برنامه‌ها در شهرستان‌ها با جدیت انجام خواهم داد. 
در ابتدای این دیدار، رئیس دادگستری شهرستان ابهر و دو نفر به نمایندگی از قضات و کارکنان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات شهرستان ابهر پرداختند. 
انتهای پیام
captcha