حوادث 13 آبان هویت مبارزه با استکبار را شکل داد
کد خبر: 3760567
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

حوادث 13 آبان هویت مبارزه با استکبار را شکل داد

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه ابهر گفت: هویت حوادث 13 آبان‌ماه شکل‌دهی به مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن بود.

حوادث 13 آبان هویت مبارزه با استکبار را شکل دادبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر اظهار کرد: پیاده‌روی بزرگ اربعین حامل پیام‌هاى الهى، مذهبى، فرهنگى، اجتماعى برای همه دنیا از جمله جهان تشیع داشت.
امام جمعه ابهر وحدت در بین مردم، عیان شدن ارادت مردم به سیدالشهدا، تبلور تفکر عاشورایى در خلق حماسه‌هاى بزرگ، قدرت‌سازى کربلا براى آزادى قدس و همدلى مردم دو کشور ایران و عراق را از جمله پیام‌های پیاده‌روی باشکوه اربعین طی چند روز گذشته برشمرد.
وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها تأثیری در اراده ملت ایران ندارد، تصریح کرد: برگزاری راهپیمایی اربعین بدون برنامه‌ریزی دولتی و البته با تلاش شبانه‌روزی نیروهاى نظامى و انتظامى و همچنین سربازان گمنام امام زمان(عج)، خدمات مستمر وبى‌دریغ ارگان‌ها و ادارات کنسولى، خدماتى، پزشکى، بهداشتى، امدادى و ... دو کشور ایران و عراق ممکن نبود، که در این میان باید از این ارگان‌ها و البته مردم دو کشور ایران و عراق تقدیر شایسته به عمل آید.
رحیمی با اشاره به وقایع روز 13 آبان بیان کرد: هر چند وقایع روی داده در این روز متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کرده که هویت همه آن‌ها شکل‌دهی به مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن بود به همین دلیل، این روز، روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.
وی ضمن اشاره به هفته وقف و با تقدیر از واقفان و مبلغان این سنت حسنه افزود: این سنت حسنه باید در همه جوامع از جمله ایران اسلامی ترویج شود.
انتهای پیام
captcha