نسل جوان را با موضوع ایثار اجتماعی آشنا کنیم
کد خبر: 3761631
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

نسل جوان را با موضوع ایثار اجتماعی آشنا کنیم

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: باید با الگوگیری از شهدا در راستای افزایش حس مسئولیت‌پذیری در نسل جوان در جهت تحقق ایثار اجتماعی بهره برد. 

لزوم آشنایی نسل جوان با موضوع ایثار اجتماعیبه گزارش ایکنا از زنجان، مریم رشتچی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز، 14 آبان‌ماه در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز استان زنجان، اظهار کرد: ایجاد و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت امری مهم و حیاتی است و جامعه برای بهبود کارکردهای اجتماعی به آن نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه در کشور در عرصه‌های علمی نیز شاهد ایثارگری هستیم که موجب سرافرازی کشور شده است عنوان کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف آموزش و پرورش به‌شمار می‌آید، به فرموده مقام معظم رهبری پاس‌داشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ملت ایران همواره تکریم ‌کننده خون شهدا بوده‌اند. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: امروز بر این باور هستیم که یاد شهدا و تاثیرپذیری از این الگوها همواره باید در کلاس‌های درس جاری و ساری باشد و از این فرهنگ غنی در راستای افزایش حس مسئولیت‌پذیری در نسل جوان در جهت تحقق ایثار اجتماعی بهره برد. 
رشتچی افزود: باید تلاش کنیم تا فاصله فرهنگی دانش‌آموزان با فرهنگ غنی ایثار و شهادت را کاهش دهیم و دانش‌آموزان را با فرهنگ والای شهادت، ویژگی‌های شهدا و زندگی‌نامه ‌آنان آشنا سازیم که این امر مستلزم زنده نگه ‌داشتن یاد شهدا است. 
وی گفت: مدارس کشور به‌ویژه مدارس شاهد با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانند نقش به‌سزایی در گسترش این فرهنگ در جامعه داشته باشند. 
این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان زنجان در دوران دفاع‌مقدس ۴۹ شهید معلم و ۴۰۷ شهید دانش‌آموز را تقدیم نظام کرده‌ است و دارای ۹۳ آزاده، ۴۹۵ جانباز و بیش از 1500 رزمنده شاغل و بازنشسته فرهنگی است.
انتهای پیام
captcha