وقف؛ کاملترین مصداق صدقه است
کد خبر: 3762383
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

وقف؛ کاملترین مصداق صدقه است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه قیدار با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف گفت: وقف؛ کاملترین مصداق صدقه است.

وقف؛ کاملترین مصداق صدقه استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار اظهار کرد: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر برگ زرینی در دفتر افتخارات جمهوری اسلامی رقم زد و وفاداری مرم به نظام را ثابت کرد.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموزان در آستانه 13آبان اشاره کرد و افزود: این دیدار هم به مانند دیگر دیدارها در راستای یادآوری لزوم استفاده از ظرفیت و توانایی جوانان این دیار برای اداره کشور و همچنین حل مشکلات انجام شد.
امام جمعه قیدار با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری13 آبان یکی از نمادهای چالش میان ایران و آمریکا محسوب می‌شود، ادامه داد: این چالش سابقه 40 ساله دارد که بازنده آن امریکا است.
موسوی به روز کتاب و کتابخوانی اشاره و تاکید کرد: کتاب نقش مهمی در تاریخ شیعه داشته و به حفظ ارزش‌های این مذهب کمک شایان توجهی کرده است و نقش به‌سزایی در شکل‌گیری فرهنگ جامعه دارد.
وی قرار گرفتن در هفته وقف را یادآور شد و افزود: تاریخ وقف به زندگی بشر مربوط است و یکى از بارزترین مصداق‌هاى تزکیه، صدقه و کامل‌ترین مصداق صدقه همان وقف محسوب می‌شود.
امام جمعه قیدار ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ وقف بیان کرد: وقف یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دوراندیشی و تأمین آینده مسلمین پایه‌ریزی شده و پیامبر اکرم(ص) و خاندان آن حضرت از نخستین واقفان بوده‌اند.
انتهای پیام
captcha