پرداخت زکات در ۶۴ درصد روستا‌های زنجان
کد خبر: 3764865
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

پرداخت زکات در ۶۴ درصد روستا‌های زنجان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از پرداخت زکات در ۵۸۶ روستا در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: این تعداد معادل ۶۴ درصد روستا‌های زنجان است.

 پرداخت زکات در 64 درصد روستاهای زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، دبیر شورای زکات استان زنجان شامگاه شنبه، 26 آبان‌ماه در جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه اظهار کرد: پیام مقام معظم رهبری در مورد جمع‌آوری زکات نیاز به تلاش و همت همگانی دارد و همه دستگاه‌های عضو بایستی تمام ظرفیت خود را در راستای احیای این فریضه واجب الهی به‌کار گیرند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 8 میلیارد و 420 میلیون تومان زکات واجب ومستحبی در استان زنجان جمع‌آوری شده است، افزود: در هفت ماهه سال جاری 586 روستا معادل 64 درصد کل روستاهای استان زکات خود را به کمیته امداد پرداخت کردند.
دبیر شورای زکات استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل شوراهای زکات روستایی با هدف توسعه فرهنگ پرداخت زکات در سطح استان زنجان از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان است، ادامه داد: به‌منظور برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری زکات در روستاهای استان زنجان در50 درصد روستاهای استان شورای زکات تشکیل و برنامه‌های این شورا در بین اعضا تبیین شده است.
وی همچنین به همکاری 2 هزار و 422 عامل زکات با دبیرخانه شورای زکات اشاره کرد و گفت: در 7 ماهه امسال 544 جلسه شورای زکات در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان برگزار شده و 157 روحانی برای تبلیغ زکات به‌صورت مقطعی و افتخاری در روستاهای استان فعالیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه ضمن تقدیر از همت و تلاش دبیرخانه شورای زکات استان بیان کرد: زکات عدل نماز است و باید از تبلیغ چهره به چهره، ظرفیت‌های فضای مجازی و ظرفیت بانوان برای جمع‌آوری زکات استفاده کرد.
وی تشویق و تجلیل از مودیان و عاملان زکات در میعادگاه‌های نماز جمعه، برگزاری مستمر جلسات با حضور اعضا و برگزاری مسابقات فرهنگی را عامل مهمی در پرداخت زکات عنوان کردند.
انتهای پیام
captcha