تغذیه فکری و محتوایی فضای مجازی نیازمند آسیب‌شناسی است
کد خبر: 3766310
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

تغذیه فکری و محتوایی فضای مجازی نیازمند آسیب‌شناسی است

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به آسیب‌شناسی تغذیه فکری و محتوایی در عرصه فضای مجازی تأکید کرد و گفت: آشفتگی در خانواده‎ها به واسطه توسعه فضای مجازی آسیبی است که جامعه را تهدید می‌کند.

تغذیه فکری و محتوایی فضای مجازی نیازمند آسیب‌شناسی استفاطمه کرباسی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: فضای مجازی دارای نقاط قوت و ضعف بوده که فرصت‌ها و تهدیدهای آن بر بخش‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ اثرگذار است.
وی گستردگی و دسترسی عمومی را یکی از نقاط قوت فضای مجازی برشمرد و گفت: در این فضا کاربران به راحتی و با حداقل هزینه از اطلاعات موجود بهره‌مند می‌شوند که امکان تبادل اطلاعات در فضای وسیع‌تری را فراهم می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان جذابیت، تنوع و امکان نظرسنجی و ارزیابی را از دیگر نقاط قوت فضای مجازی خواند و گفت: فرهنگ انتخابگری از نکاتی است که در این فضا مورد بحث قرار می‌گیرد چرا که هم فرصت و هم تهدید به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اینکه این فضا موجب شده است تا فرهنگ‌های بومی و اصیل در فرهنگ تمدن جهانی هضم شود، تصریح کرد: آشفتگی در خانواده‎ها به واسطه توسعه فضای مجازی آسیبی است که جامعه را تهدید می‌کند.
کرباسی ادامه داد: تعارض ارزش‌ها در این فضا به جهت عدم هماهنگی بین ارزش‌های کاربران با ارزش‌هایی که در نتیجه این فضا ایجاد شده است هم از دیگر تهدیدات این فضا محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی در اثر حضور فعال افراد در این فضا هم می‌تواند از دیگر معایب و تهدیدات این فضا باشد، گفت: این فضا زمینه دیدارهای چهره به چهره را کم کرده است و همین موضوع می‌تواند حریم شخصی خانواده‌ها را به خطر بیندازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به آسیب‌شناسی تغذیه فکری و محتوایی در عرصه فضای مجازی تأکید کرد و افزود: فرهنگ فضای مجازی به جهت فرصت انتخابگری که به کاربران خود می‌دهد، موجب می‌شود تا امکان اشتباه در این فضا بیشتر شود.
انتهای پیام
captcha