زنجان در شاخص‌های فرهنگی و رسانه‌ای رتبه ۲۲ کشور را دارد
کد خبر: 3767695
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

زنجان در شاخص‌های فرهنگی و رسانه‌ای رتبه ۲۲ کشور را دارد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: این استان در شاخص‌های فرهنگی و رسانه‌ای رتبه ۲۲ کشور را دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی و پیشینیه تاریخی و فرهنگی باید این شاخص‌ها ارتقا یابد.

زنجان در شاخص‌های فرهنگی و رسانه‌ای رتبه 22 کشور را داردفاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان نیازمند شناخت دقیق وضعیت موجود است تا با توجه به موقعیت جغرافیایی و تاریخی استان نسبت به این موضوع اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: طبق پژوهش انجام شده مجموع شاخص‌های استان در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای در مورد مقایسه با سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته که استان زنجان را در جایگاه 22 کشور قرار می‌دهد و باید این شاخص‌ها ارتقا یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی از زیرساخت‌های لازم برای بالا بردن سطح شادی و نشاط جامعه و کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود، بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در این امر ضروری است.
وی همچنین از برگزاری پنجمین جشنواره ملی «شکوه شکیبایی»، آواها و سرودها خبر داد و گفت: این جشنواره یک حرکت ماندگار فرهنگی است که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سطح ملی برگزار می‌شود.
کرباسی هنر را ابزار مانگاری برای به تصویر کشیدن وقایعی از جمله صبر حضرت زینب(س) خواند و گفت: با برگزاری این جشنوراه سعی داریم زنجان را الگوی نشاط اجتماعی در کشور معرفی کنیم و به زودی فراخوان آن در سراسر کشور منتشر می‌شود.
انتهای پیام
captcha