قصه‌های قرآنی؛ الگویی کارآمد در اصلاح باورها
کد خبر: 3771487
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

قصه‌های قرآنی؛ الگویی کارآمد در اصلاح باورها

گروه معارف - نویسنده و فعال حوزه ادبیات داستانی با اشاره به داستان‌های تأثیرگذار و زیبای قرآنی تصریح کرد: با توجه به اینکه داستان‌های قرآنی به عنوان الگویی کارآمد و مؤثر، به اصلاح باورها و اعتقادات می‌پردازد، پس افرادی که توانایی در زمینه نوشتن و خلق لحظه‌های تأثیرگذار دارند با الگوگیری از قرآن می‌توانند رسالت دینی خود را در قالب داستان انجام دهند.

مطالعه راهی برای تقویت روحیه دینی کودکان و نوجوانان است

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده و فعال حوزه ادبیات داستانی امروز، 20 آذرماه در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد به بیان اهمیت مطالعه از دوران کودکی و نوجوانی پرداخت و اظهار کرد: مطالعه و یادگیری در دوران کودکی با توجه به احادیث اهل بیت(ع) مثل حکاکی روی سنگ می‌ماند و هرگز از ذهن انسان پاک نمی‌شود و یکی از راههای موثر برای تقویت روحیه دینی کودکان و نوجوانان مطالعه است.
نویسنده کتاب «رویای نیمه شب» با بیان اثرات مطالعه در زندگی انسان افزود: هنگامی که کتابی را مطالعه می‌کنید به خصوص کتاب‌های داستان، از نظر احساسی به عمق داستان می‌روید و ارتباط احساسی با قهرمانان داستان برقرار می‌کنید و کسانی که از نظر احساسی با داستان ارتباط برقرار می‌کنند بیشتر خود را در قالب قهرمانان داستان می‌بینند و مدل‌های رفتاری قهرمانان به خواننده منتقل می‌شود و این می‌تواند نقطه عطفی در زندگی فرد باشد.
وی ادامه داد: کتاب رویای نیمه شب یکی از کتاب‌هایی است که با توجه به نظرات خوانندگان، از نظراحساسی ارتباط خیلی خوبی با خواننده برقرار می‌کند و در عاقبت دل او را به امام زمان(عج) وصل می‌کند.
حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به داستان‌های تأثیرگذار و زیبای قرآنی تصریح کرد: با توجه به اینکه داستان‌های قرآنی به عنوان الگویی کارآمد و موثر، به اصلاح باورها و اعتقادات می‌پردازد، پس افرادی که توانایی در زمینه نوشتن و خلق لحظه‌های تأثیرگذار دارند، با الگوگیری از قرآن می‌توانند رسالت دینی خود را در قالب داستان انجام دهند.
وی افزود: در داستان های قرآنی معجزه، عبرت، هدایت و... با یک نقطه عطفی شروع می شود و با یک نقطه عطف دیگر تمام می‌شود و این روش باعث جذابیت و تاثیرگذاری دوچندان داستان می‌شود.
نویسنده کتاب «دعبل و زلفا» نکاتی را پیرامون اصول نوشتن کتاب بیان کرد و گفت: طلابی که علاقه به نوشتن دارند و می‌خواهند در این عرصه وارد شوند باید چند نکته را برای شروع مد نظر داشته باشند، در ابتدا باید به نوشتن خاطرات خود بپردازند، خاطرات هر روز خود را یادداشت کنند و خاطره‌ای که برایشان جالب و جذاب است را با چاشنی تخیل واحساس و هیجان همراه کنند و یکی دیگر ازمسائل مهمی که باید مورد نظرداشته باشند داشتن برنامه مطالعاتی منظم است تا هم ازنظر فکری وهم قدرت تخیل پردازی رشد کنند و بتوانند داستان‌های خوبی بنویسند.

انتهای پیام

captcha