آغاز نام‌نویسی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کانون‌های مساجد در خوزستان
کد خبر: 3771560
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

آغاز نام‌نویسی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کانون‌های مساجد در خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان از آغاز نام‌نویسی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم اعضای کانون‌های مساجد «مدهامتان» خبر داد.

آغاز نام‌نویسی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کانون‌های مساجد در خوزستان

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به اینکه نام‌نویسی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم اعضای کانون‌های مساجد «مدهامتان» آغاز شد، اظهار کرد: این مسابقات در مقاطع سنی 7-16 و 16-30 سال برگزار می‌شود.

همت‌پور گفت: این مسابقات برای شرکت‌کنندگان مقاطع سنی 16 تا 30 سال در رشته قرائت تحقیق و حفظ کل در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود. همچنین این رشته‌ها برای مقاطع سنی 7-16 سال شامل قرائت ترتیل، حفظ جزء 30، نقاشی آیات، قرائت تقلیدی، اذان و قرائت نماز است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه مهلت نام‌نویسی این مسابقات تا پایان آذرماه اعلام شده است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات قرآنی باید به پایگاه اینترنتی www.modhammatan.com مراجعه کنند.

وی درباره شرایط شرکت در این مسابقات توضیح داد: رشته قرائت تقلیدی ویژه پسران است که بر اساس فرازهای تلاوت ‌مصطفی اسماعیل، ‌عبدالباسط محمد عبدالصمد و محمد‌صدیق المنشاوی در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می‌توانند فقط یک فراز انتخاب و به صورت تصویری آن را ضبط و به دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان ارسال کنند. همچنین برای شرکت در رشته اذان، شرکت‌کنندگان باید فایل تصویری اجرای اذان را به دبیرخانه استان ارسال کنند. رشته قرائت نماز نیز تنها در سطح کانونی و استانی برگزار می‌شود.

همت‌پور ادامه داد: برای شرکت در رشته نقاشی آیات، آثار نقاشی به صورت فردی و در موضوعات تلاوت قرآن، نماز و احترام به والدین برگزار می‌شود و هر فرد شرکت کننده می‌تواند 2 اثر به دبیرخانه استان ارسال کند. قالب آثار نقاشی و تکنیک مورد استفاده مداد رنگی است. اندازه آثار در ابعاد 35*25 در نظر گرفته شده است. شرکت کنندگان لازم است مشخصات کامل خود را طبق چهار چوب معرفی شده ارسال کنند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان در پایان اظهار کرد: رتبه‌های اول تا سوم مرحله کشوری دوره‌های یازدهم و دوازدهم مسابقات مدهامتان، افرادی که در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کرده‌اند، برگزیدگان مسابقات اوقاف طی سال‌های 95 تا 97 اعم از رتبه عالی، ممتاز و شایسته تقدیر و برگزیدگان مرحله کشوری مسابقات بسیج و آموزش و پرورش در سال‌های 95 تا 97 در رشته‌های مذکور مجاز به شرکت در این مسابقات نیستند.

انتهای پیام

captcha