مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ زنگ آسمانی مدارس رونمایی شد
کد خبر: 3771636
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ زنگ آسمانی مدارس رونمایی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رویداد « رونمایی از زنگ آسمانی مدارس» که به محتوای قرآنی ویژه برنامه صبحگاهی مدارس اختصاص دارد، از جمله خبرهای مهم معارفی رسانه‌ها طی امروز است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ زنگ آسمانی مدارس رونمایی شد

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 20 آذرماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز یکی از روزهای پرکار را پشت سر گذاشته و تا ساعت 15 امروز تعداد چهارده خبر را منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان ««یاقوت ری» روی آنتن شبکه قرآن می‌رود/ عیادت خادمان آستان از جانبازان و معلولان» آورده است: همزمان با آغاز هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برنامه‌های مختلفی در آستان آغاز و در این راستا مستند «یاقوت ری» از شبکه قرآن پخش می‌شود. جشن‌های هفته بزرگداشت سید‌الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور آیت‌الله ری‌شهری تولیت آستان حضرت و جمعی از خادمان حرم و مسئولان نهاد‌های مختلف آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.
در این مراسم، آیت‌الله محمدی ری‌شهری با تبریک هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خدمتگزاران، مردم ری و خادمان آستان گفت: در این هفته شایسته است، با توجه به گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ارزیابی از خودمان و خدمات بخش مرتبط با ما به مردم داشته باشیم و در پی آن نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم. وقتی که امیرالمومنین بعد از 25 سال با فشار مردم حکومت را پذیرفت، طبق نقل فرمودند من این حکومت را بر اساس رقابت قدرت و مال دنیا نپذیرفتم. بلکه هدفم اصلاح و حل مشکلات مردم و رسیدن به داد مظلوم و زنده نگهداشتن ارزش‌های دینی در جامعه است و همین اساس فلسفه حکومت دینی را تشکیل می‌دهد.
آیت‌الله محمدی ری‌شهری، اظهار کرد: اگر رقابت بر سر خدمت باشد، دروغ و بهتان و فتنه‌انگیزی و رقابت‌های ناسالم وجود نخواهد داشت و اساساً شکل انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، با همین مبنا باید با سایر انتخابات‌های دنیا متفاوت باشد. از وظایف خدمتگزاران نظام اسلامی، حفظ وظایف طبیعی، تغییر نامگذاری‌های نازیبا، ایجاد اقامت‌سرای مناسب در بخش‌ها که خصوصاً این موضوع در شهرری، بسیار مورد نیاز است و باید توسط مسئولان به آن توجه شود، راه‌سازی، نظافت شهرها و ساختن مسجد و سر پناه برای رهگذر در حکومت‌های اسلامی است.
لازم به ذکر است، این مستند هر روز از ساعت 13 در ایام هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.
این صفحه در خبری دیگر با عنوان «زنگ آسمانی مدارس رونمایی شد» آورده است: «زنگ آسمانی» شامل ۵ دقیقه محتوای قرآنی ویژه برنامه صبحگاهی مدارس رونمایی شد. در مراسم نمادین آغاز هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس کشور که امروز در مدرسه دخترانه حجاب واقع منطقه ۱۳ برگزار شد، «زنگ آسمانی» شامل ۵ دقیقه محتوای قرآنی ویژه برنامه صبحگاهی مدارس رونمایی شد. بر این اساس در مراسم قرآن صبحگاهی مدارس، دانش‌آموزان با مفاهیم و آیات جزء سی قرآن آشنا می‌شوند.
این برنامه رأس ساعت ۷.۳۰ به مدت ۵ دقیقه در مدارس برگزار می‌شود و در مدارسی که برنامه صبحگاهی ندارند این موضوع در سایت رادیوقرآن بارگذاری شده و برای مدارس فرستاده می‌شود تا در مراسم صبحگاهی مدارس پخش شود. در این برنامه هر روز به ۱۴ دانش‌آموز جوایزی اهدا می‌شود؛ طرح زنگ آسمانی کار مشترک اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و رادیوقرآن است.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل شورای عالی نماز در آموزش و پرورش ایجاد شد، اقدامات ترامپ نمایش سناریوی نظام حاکم بر آمریکا است، ضرورت پایان‌دادن به خونریزی میان مسلمانان، طرح ملی تلاوت ویژه خواهران اجرا می‌شود، توقف برنامه‌ها به دلیل مشکلات مالی، ترتیل صفحه ۵۲۸ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات، «وهابیت» درد بزرگ جهان اسلام، انحرافات گروه‌های تکفیری ربطی به مذاهب اسلامی ندارد، اثری با هویت اسلامی بیت‌المقدس خشم نتانیاهو را برانگیخت+عکس، دغدغه استاد انصاریان برای بازگشت «اصول کافی» به خانه‌های مردم، اعلام شرایط و مهلت ارسال مقالات کنگره بزرگداشت آیت‌الله شاهرودی، نماینده کشورمان در مسابقات قرآن تونس تلاوت کرد+صوت و عکس، مطالعات حوزه و دانشگاه اغلب متناسب با واقعیت‌های عینی جامعه نیست، وظایف امت در برابر حاکمیت الهی از منظر قرآن کریم و ترتیل صفحه ۵۲۹ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تعداد 9 خبر با عناوین فراخوان مقالات علمی کنگره بزرگداشت آیت‌الله شاهرودی منتشر شد، راه‌اندازی پویشی با نام امام حسن(ع) برای دست‌گیری از محرومان، منظور رهبر انقلاب از ۳ «مُلای بزرگ» عالم اسلام چه کسانی است؟ + عکس، کانال «فقه و احکام رهبری» راه‌اندازی شد، اثر کسب حرام در انحراف نسل‌ آدم، انتظار شبانه آیت‌الله بهجت برای باز شدن حرم عبدالعظیم الحسنی(ع)، توشه‌ای که انسان را به سوی آتش دوزخ می‌برد، نبود ترجمه و شرح روسی نهج‌البلاغه، یک فقدان بزرگ بود، ترجمه روسی تفسیر المیزان به ۲۰جلد می‌رسد و چهره‌های هنری عصر پهلوی و دامچاله‌ای به نام «هروئین» + عکس است.
ایسنا
سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «نشست علمی «اقراء» در قم برگزار می‌شود» آورده است: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در راستای امتثال از امر مقام معظم رهبری مبنی بر احیای فرهنگ قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی و قرآن‌محوری و با هدف دانش‌افزایی استادان، قاریان و حافظان قرآن کریم و آشنایی بیشتر ایشان با روش‌های آموزش قرآن نشست علمی اقراء را با حضور ‌«عصفور» از استادان الازهر برگزار می‌کند. این نشست علمی روز پنجشنبه، ۲۲ آذرماه از ساعت ۱۵ لغایت ۲۰ در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و در سالن آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود: از زمان پیامبر گرامی اسلام(ص)، هر نسلی و هر شخصی قرآن را به صورت مشافهه و در اصطلاح سینه به سینه انتقال می‌دادند که به این شیوه آموزشی اقراء گفته می‌شود و هر شخصی همان طور که قرآن را از پیامبر شینده و بر پیامبر خوانده به نفر بعد و نسل بعد انتقال داده و سلسله سندی تشکیل شده است. شیخ محمدعصفور، سی و دومین نفر این سلسله سندی است که برخی استادان، حافظان و قاریان ایرانی با خواندن کل قرآن موفق به دریافت اجازه‌نامه اقراء از ایشان شده‌اند؛ استادی که این هفته میهمان قاریان و حافظان و استادان قرآنی در قم خواهد بود.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل مراسم استقبال از ۷۲ شهید دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه، مطالعات در حوزه و دانشگاه اغلب متناسب با واقعیت‌های عینی جامعه نیست و آیا لباس انصاف به تن داریم؟ است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز تا ساعت 15 فقط یک خبر با تیتر «دوره های آموزشی «سبک زندگی اسلامی» و «عقاید قرآنی» برگزار می‌شود» منتشر کرده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز امروز صرفا یک خبر با تیتر «تبیین مفهوم ربا در اسلام در اختاپوس درصد» منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز امروز کم‌کارتر از روزهای قبل بوده و صرفا دو خبر با عناوین «زندگی‌نامه شهید سیف‌علی سلیمانی باری» و «حدیث امام سجاد(ع) درباره آزار رساندن» منتشر کرده است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز امروز صرفا یک خبر با تیتر «تحقیر فقر» منتشر کرده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز تا این ساعت اساسا به روز نشده و هیچ خبری را منتشر نکرده است.
روزنامه کیهان
صفحه معارف روزنامه کیهان، امروز گزارشی با عنوان «زندگی شیرین در سایه عفو و اغماض» منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: در مطلب حاضر فضیلت و اهمیت عفو و گذشت و درجات آن‌که شامل عفو و صفح و غفران می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته و به نمونه‌هایی از سیره پیامبر(ص) و بزرگان در زمینه گذشت و اغماض از خطای دیگران ‌اشاره شده است. روایتی از امام هفتم، حضرت موسی‌بن‌جعفر«ع» در تحف العقول آمده است که می‌فرمایند: در روز قیامت منادی ندا می‌دهد که: هركس اجر و ثوابش بر عهدۀ خداست برخیزد! در این هنگام تنها كسانى كه دیگران را بخشیده‏‌اند و در صدد اصلاح بین مردم بوده‌اند از جا بر می‌خیزند که اجر آنها برعهدۀ خداوند است. در واقع کسانی که بر خدای تعالی حق دارند، آنجا به ندای منادی برمی‌خیزند. خیلی مهم است افرادی حق بر خدا داشته باشند. آنها چه کسانی هستند؟ دسته‌ای بلند می‌شوند و می‌گویند: ما حقّ بر خدا داریم، حق بر خدای ما از این بابت است که در دنیا اهل عفو بودیم و به واسطۀ عفومان اصلاح ذات‌البین می‌کردیم. پروردگار عالم حقّشان را ادا می‌کند و پاداش خاصی به آنها عنایت می‌فرماید.
روایت، روایت عجیبی است؛ زیرا در قیامت که همه باید با عفو و چشم‌پوشی خداوند متعال بهشتی شوند، طبق این روایت، گروهی به‌واسطۀ عمل خودشان به بهشت می‌روند و پاداش خاصّی نیز به ایشان تعلّق می‌گیرد. قرآن کریم، یکی از صفات متّقین که استحقاق برخورداری از بهشت و مغفرت خداوند را دارند، «عفو» می‌داند: «الْعافینَ عَنِ‏ النَّاس‏؛ از مردم در مى‏‌گذرند».
دیگر عناوین مهم این صفحه در روز جاری شامل «سر و کار انسان با حق‌الله بسیار سهل‌تر از حق‌الناس است»، «در محضر امام خمینی(ره)»، «جوان مسلمان یا باید عالم باشد یا متعلم»، «آفات عمل بدون علم» و «معاشرت‌های غیرشرعی وزیان آن » است.
انتهای پیام

captcha