یادواره سفیدپوشان افلاکی برگزار شد
کد خبر: 3771717
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

یادواره سفیدپوشان افلاکی برگزار شد

گروه فرهنگی - یاد و خاطره سفیدپوشان افلاکی و شهدای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و همدان با ترنم تکبیر گرامی داشته شد، اجرای سرودهای حماسی توسط گروه منتظران المهدی و دو اجرای زنده «مهدی چناری» با عنوان شهید گمنام و تکبیر به این مجلس فضایی معنوی بخشید.

یادواره سفیدپوشان افلاکی برگزار شد
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ ایلام، شامگاه گذشته در این مراسم اظهار کرد: شهدا قبل از شهادت مقام و جایگاه خود را دیدند و برای رسیدن به آن پا را روی گرایش‌های مادی و پست و مقام دنیوی گذاشتند.
وی گفت: برخی در برزخ سیر تکاملی خود را طی می‌کنند و شهدا جزء کسانی هستند که در هر مقطعی در زندگی برزخی سیر الی‌الله خود را می‌گذرانند چون در دنیا در مسیر خدایی بودند.
امام جمعه‌ ایلام تصریح کرد: شهدای پزشکی جایگاه ویژه‌ای دارند چون در جبهه سخت‌ترین کار امدادگری و مداوای مجروحان بود، چراکه اولا حساسیت کار بالا بود و ثانیا اسلحه یک امدادگر برانکاردش بود یعنی در مواجهه با دشمن وسیله دفاعی نداشت و لحظه لحظه دنبال نیروهای عمل‌کننده حرکت می‌کرد و به مجروحان زمین‌گیر امدادرسانی می‌کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: همانگونه که رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس قوانین حاکم بر ارتش‌های دنیا رابه هم ریختند و رکوردشکنی کردند پزشکان و امدادگران چه در مناطق عملیاتی و چه در بیمارستان‌ها مجاهدانه با تخصص خود به مداوای مجروحان کمک کردند و فصلی نو را در این تخصص آغاز کردند.
کریمی‌تبار با تقدیر از زحمات متخصصانی که امروز در قالب مراکزی مانند مرهم به ایلام می‌آیند و رایگان نیازمندان را مداوا می‌کنند، ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا زنگار روزمررگی، دنیاطلبی و ریاست‌طلبی را می‌زداید و روح ولایتمداری را بیش از پیش در جامعه زنده می‌کند.
وی با تاکید بر اهمیت بصیرت در زمانه‌ی کنونی و تبیین بخشی از تاریخ اسلام در زمان امام علی(ع)، گفت: کسانی در مقابل عدالت علی ایستادند که جزء رجال نامی صدر اسلام و فاتحین و مجاهدان عملیات‌های زمان پیامبر(ص) بودند.
امام جمعه ایلام ادامه داد: نباید به نام روز دانشجو هدفی را که دانشجویان شهید به خاطر آن جان خود را از دست دادند زیرپا گذاشت و در چنین مراسمی صدای حمایت از فتنه‌گران بلند شود چرا که این صدا صدای آمریکا و صهیونیست‌ها است و دانشجو و استاد ما هیچگاه خون شهدا را از یاد نمی‌برد و مدافع کسانی نیست که خون شهدا را زیر پا گذاشتند.
در این مراسم کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با مقایسه‌‌ وضعیت این دانشگاه با قبل از انقلاب، گفت: این توفیقات مرهون استواری رزمندگان و خون شهدا است.
وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور 66 شهید را فدای آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند و امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایلام 460 جانباز 33 آزاده توفیق تداوم خدمت در این سنگر حساس را دارند.
انتهای پیام
captcha