لزوم ترویج وقف برای بهبود کارکردهای اقتصادی و اجتماعی
کد خبر: 3772620
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

لزوم ترویج وقف برای بهبود کارکردهای اقتصادی و اجتماعی

گروه اجتماعی- فرماندار ماهنشان گفت: ترویج وقف منجر به رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه می‌شود که نتیجه نهایی آن به یقین دستیابی به عدالت اجتماعی خواهد بود.

لزوم ترویج وقف برای بهبود کارکردهای اقتصادی و اجتماعیبه گزارش ایکنا از زنجان، مجتبی نوری 24 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقف، از سنت‌های ماندگار اسلام است که اهل بیت(ع) به آن بسیار عامل بودند و در جامعه اسلامی اهمیت بالایی دارد.
وی با بیان اینکه در کشورهای اسلامی، نمونه‌های فراوانی از موقوفات می‌توان دید، که بعد از گذشت صدها سال از اتمام لوح عمر واقف، هنوز پابرجایند و برای صاحبشان خیرات می‌فرستند، گفت: وقف به عنوان یک سیستم پویا و بازوی نیرومند، کارکردی مؤثر در ساماندهی امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی و کالبدی جامعه برعهده گرفته است.
فرماندار ماهنشان به بهره‌گیری بهینه از منابع و توانمندی‌های اوقاف که نشئت گرفته از اعتقادهای دینی است، تأکید کرد و افزود: این کار می‌تواند منجر به رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه شود که نتیجه نهایی آن به یقین دستیابی به عدالت اجتماعی خواهد بود.
این مسئول با بیان اینکه وقف در شهرستان ماهنشان مهجور مانده و باید اوقاف موقوفات شهرستان را احیا کند، تصریح کرد: این کار موجب خواهد شد که مردم از ثمرات وقف بهره‌مند شوند.
نوری فقرزدایی را یکی از کارکردهای وقف دانست و گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه و ناب اسلام هست که هم در قرن‌های گذشته و هم امروز مردم به آن توجه دارند و بیشترین مشکلات با وقف حل می‌شود.
وی با بیان اینکه وقف یکی از راه‌های توزیع مجدد درآمد است و با توزیع مجدد درآمد، سرمایه‌های جامعه در اختیار همگان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با بهره‌مندی همگان از امکانات رفاهی و اقتصادی، زمینه‌های تکامل در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌شود.
فرماندار ماهنشان بیان کرد: اداره اوقاف باید توسط دهیاران یا جلسه هفتگی که توسط فرماندار تشکیل می‌شود برای احیای موقوفات حضور پیدا کنند تا اهالی روستاهایی که موقوفه هستند، نسبت به ثمرات وقف توجیه کنند.
انتهای پیام
captcha