جمع‌آوری بیش از ۵۹۵ میلیون تومان زکات در ماهنشان
کد خبر: 3773580
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

جمع‌آوری بیش از ۵۹۵ میلیون تومان زکات در ماهنشان

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به رتبه پنجم این استان در جمع‌آوری زکات گفت: در ۸ ماهه امسال بیش از ۵۹۵ میلیون تومان زکات در ماهنشان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری بیش از 595 میلیون تومان زکات در ماهنشانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، ۲۷ آذرماه در جلسه شورای زکات شهرستان ماهنشان اظهار کرد: زکات از شئونات حاکم اسلامی و ولی فقیه است که با فرهنگسازی در جامعه و نهادینه شدن پرداخت زکات در باور مردم، می‌توان در حوزه رفع محرومیت اقدامات اثرگذاری انجام داد.
وی نماز و زکات را عدل همدیگر دانست و افزود: این موضوع باید در بین مردم نهادینه شود که پرداخت زکات خرج مال نیست، بلکه جمع مال است و زکات موجب برکت در مال، سلامتی جسم، اولاد صالح و خوشبختی قلب می‌شود و همه باید نقش خود را در این زمینه به درستی انجام دهیم.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: استان زنجان مردمانی خیر و نیک‌اندیش دارد و در کارهای خیر پیشقدم هستند به‌طوری که این استان در سال گذشته در پرداخت زکات رتبه پنجم و در اکرام ایتام و محسنین رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.
وی به جمع آوری بیش از 10میلیاردو 300 میلیون تومان زکات از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و افزود: در شهرستان ماهنشان در 8 ماهه امسال بیش از 595 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است که در حوزه رشد رتبه اول و در تحقق برنامه‌ها نیز رتبه دوم استانی را کسب کرده است.
صفری اولویت هزینه کرد زکات را برای فقرا دانست و گفت: زکات هر محل در همان محل و به نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود و در کمیته امداد رعایت دقیق مسائل شرعی در حوزه کمک‌های مردمی به خوبی صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امام جمعه ماهنشان و رئیس شورای زکات شهرستان، تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی را موجب تحکیم پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه دانست و گفت: پرداخت زکات گام مهمی در جهت خدمت به محرومین است که قبولی نماز در گرو پرداخت زکات است.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات برای رفع فقر در جامعه و تبلیغ و ترویج این سنت حسنه الهی از اختصاص دو فقره کتیبه مصلی شهرستان ماهنشان به موضوع زکات خبر داد و گفت: اگر آثار و برکات زکات را برای مردم تبیین و تشریح کنیم، جمع‌آوری زکات در شهرستان به مراتب بیشتر از میزان فعلی خواهد بود.
مجتبی نوری، فرماندار شهرستان ماهنشان نیز در این جلسه بیان کرد: کمیته امداد ثمره نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اکنون که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، یکی از مهمترین و ارزشمندترین کارهای این نهاد انقلابی، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است.
وی از نامگذاری یکی از خیابان‌های شهرستان ماهنشان به نام زکات خبر داد و افزود: 87 دهیاری شهرستان نیز آماده همکاری با دبیرخانه شورای زکات در حوزه‌های مختلف هستند.
انتهای پیام
captcha