رونمایی از تندیس مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی
کد خبر: 3773993
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

رونمایی از تندیس مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی

گروه فعالیت‌های قرآنی - تندیس مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی امروز رونمایی شد و زنجان سال آینده میزبان مسابقات است.

رونمایی از تندیس مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی
به گزارش ایکنا از زنجان، نعمت محمدی امروز، 28 آذرماه در مراسم رونمایی از تندیس مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مدرسه روغنی زنجانی ناحیه 2 زنجان اظهار کرد: در سال‌جاری در استان زنجان 12 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش شرکت کرده‌اند.
وی قرآن را سرچشمه نور و راهی برای هدایت بشر خواند و گفت: قرآن ما را از تمام فتنه‌ها دور می‌کند چرا که این کتاب، کتابی آسمانی و برای هدایت مردم است و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به این کتاب الهی که برنامه زندگی است، تمسک بجوییم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه رحمان و رحیم بودن از صفات خداوند است، خاطر نشان کرد: قرآن انسان را به سمت رستگاری هدایت می‌کند و راه شهیدان و ثمره تلاش انسان‌ها جاری شدن احکام قرآن در جامعه است.
محمدی با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی سال آینده میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آوزی است، افزود: از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود آموزش و پرورش را در برگزاری این برنامه یاری کنند.

حضور 75 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برای دستیابی به زندگی سعادت‌مند، باید به قرآن متمسک شوند، اظهار کرد: قرآن کتاب عمل و برنامه زندگی است.
محمود عباسی با اشاره به اینکه 75 هزار دانش‌آموز سال گذشته در مسابقات قرآنی شرکت کرده بودند، ادامه داد: درالقرآن‌های زنجان سال آینده میزبان یک هزار و 300 دانش‌آموز از سراسر کشور خواهند بود.
وی با اشاره به تاکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه قرآن توسط مربیان و همکاران فرهنگی تصریح کرد: امید با تلاش دانش‌آموزان زنجان در مسابقات کشوری قرآن بتوانند برای استان زنجان افتخارآفرینی کنند.
گفتنی است، اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در تابستان سال آینده میزبان مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر و پسر سراسر کشور در رشته‌های پژوهشی خواهد بود.
در پایان این مراسم محفل انس با قرآن نیز برگزار شد.
انتهای پیام
captcha